autor: Bartosz Świątek
Konsole nie dały rady - 10 gier, które zabiły PS4, Xboxa i inne
Wydanie gry na konsoli często wymaga różnego rodzaju kompromisów w zakresie poziomu oprawy graficznej w porównaniu do PC. Czasem są one sensowne, a końcowy efekt pracy programistów sprawia dobre wrażenie. Bywa jednak zupełnie odwrotnie…
Spis treści
- Konsole nie dały rady - 10 gier, które zabiły PS4, Xboxa i inne
- Skyrim
- Control
- The Evil Within
- Lichdom: Battle Mage
- ARK: Survival Evolved
- Mutant Year Zero: Road to Eden
- Assassin’s Creed: Unity
- Borderlands 2
- Dragon’s Dogma
- Bloodstained: Ritual of the Night
Control
CONTROL:
- Producent: Remedy Entertainment
- Wydawca: 505 Games
- Gatunek: akcja
- Platformy: PC, PS4, Xbox One
- Premiera: 27 sierpnia 2019 roku
- Problemy na: PS4 i Xbox One
Najnowsza produkcja studia Remedy Entertainment - Control - oferuje widowiskową oprawę graficzną, zarówno na pecetach (na których możemy korzystać z dobrodziejstw ray tracingu), jak i konsolach obecnej generacji. Niestety, efektowność została w tym przypadku okupiona sporymi problemami z wydajnością - na bazowych modelach Xboksa One oraz PlayStation 4 liczba FPS-ów momentami spadała do kilkunastu. Deweloperzy zdążyli już przygotować łatkę, która nieco poprawia sytuację, ale nie eliminuje wszystkich komplikacji.
Co ciekawe, twórcom nie udało się osiągnąć rozsądnego poziomu płynności pomimo faktu, że zdecydowano się na spore kompromisy. Najbardziej oczywistym z nich jest rozdzielczość - na Xbox One S tytuł działa zaledwie w 720p, zaś w przypadku PS4 jest to 900p. Warto odnotować, że zastosowano przy tym agresywną formę anty-aliasingu i technikę rekonstruującą obraz, dzięki którym relatywnie niewielka liczba pikseli nie jest tak widoczna. Dodatkowo, sporo opcji graficznych zostało ograniczone względem wersji pecetowej.