Lichdom: Battle Mage. Konsole nie dały rady

futurebeat.pl

Bartosz Świątek

Komentarze

Lichdom: Battle Mage

LICHDOM: BATTLEMAGE:

  1. Producent: Xaviant
  2. Wydawca: Xaviant
  3. Gatunek: RPG
  4. Platformy: PS4, Xbox One, PC
  5. Premiera: 26 sierpnia 2014 roku (PC), 19 kwietnia 2016 roku (PS4, Xbox One)
  6. Problemy na: PS4, Xbox One

Kolejną produkcją, która zasłużyła sobie na miejsce w tym rankingu jest Lichdom: Battlemage od niewielkiego studia Xaviant. Tytuł pojawił się na PlayStation 4 i Xboksie One w 2016 roku - dwa lata po premierze wydania pecetowego. Niestety, nie była to udana premiera, głównie z uwagi na porażająco kiepską optymalizację. Eksperci Digital Foundry stwierdzili, że jest to najgorzej działająca gra na PS4 i Xboksa One, jaką kiedykolwiek testowali. Wydajność niemal permanentnie utrzymywała się w przedziale 10-20 klatek animacji na sekundę - i to pomimo kompromisów graficznych względem wersji komputerowej.

Na szczęście, z biegiem czasu sytuacja znacząco się poprawiła - kilka miesięcy po premierze wypuszczono patch, który wyeliminował niemal wszystkie problemy z wydajnością. Ceną za płynne działanie gry była rozdzielczość, która na obydwu konsolach musiała zostać obniżona do 900p. Mimo wszystko było warto, bo w pierwotnej postaci Lichdom: Battlemage był w zasadzie produkcją niegrywalną.

113

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl