autor: Bartosz Świątek
Konsole nie dały rady - 10 gier, które zabiły PS4, Xboxa i inne
Wydanie gry na konsoli często wymaga różnego rodzaju kompromisów w zakresie poziomu oprawy graficznej w porównaniu do PC. Czasem są one sensowne, a końcowy efekt pracy programistów sprawia dobre wrażenie. Bywa jednak zupełnie odwrotnie…
Spis treści
- Konsole nie dały rady - 10 gier, które zabiły PS4, Xboxa i inne
- Skyrim
- Control
- The Evil Within
- Lichdom: Battle Mage
- ARK: Survival Evolved
- Mutant Year Zero: Road to Eden
- Assassin’s Creed: Unity
- Borderlands 2
- Dragon’s Dogma
- Bloodstained: Ritual of the Night
ARK: Survival Evolved
ARK: SURVIVAL EVOLVED:
- Producent: Studio Wildcard
- Wydawca: Studio Wildcard
- Gatunek: akcja
- Premiera: 29 sierpnia 2017 roku (PC, PS4, Xbox One), 30 listopada 2018 roku (Switch)
- Problemy na: Xbox One, PS4 i Nintendo Switch (na ostatniej z platform zdecydowanie najpoważniejsze)
ARK: Survival Evolved pierwotnie ukazało się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One, a trochę ponad rok później trafiło na Nintendo Switch. Już na konsolach Sony i Microsoftu mieliśmy do czynienia ze sporymi problemami. Zastosowano bardzo niską rozdzielczość - około 640p / 720p na bazowej wersji PS4 (wydanie dla sprzętu Sony oferuje dwa tryby różniące się poziomem oprawy - Normal i Detail) oraz 720p w przypadku Xboksa One. Pomimo tak daleko idących kompromisów gra ma duże trudności z utrzymaniem stabilnych 30 klatek animacji na sekundę - spadki są bardzo liczne i sięgają granicy 20 FPS.
O ile wersje dedykowane Xboksowi One i PlayStation 4 można uznać za wadliwe, ale grywalne, o tyle trudno powiedzieć to samo o porcie na Nintendo Switch. Mówiąc szczerze, to wydanie nigdy nie powinno było ujrzeć światła dziennego. Jego oprawa graficzna woła o pomstę do nieba i odbiega od pozostałych wersji tak dalece, że w zasadzie ARK dla platformy Nintendo można uznać za zupełnie inny tytuł - przypominający słabą produkcję z czasów PlayStation 2. Do jeszcze dawniejszych czasów - mniej więcej roku pańskiego 1996 - nawiązuje też rozdzielczość na poziomie 320p (kiedy Switch znajduje się w doku) lub 216p (w trybie przenośnym).