Dragon’s Dogma. Konsole nie dały rady

futurebeat.pl

Bartosz Świątek

Dragon’s Dogma

DRAGON’S DOGMA:

  1. Producent: Capcom
  2. Wydawca: Capcom
  3. Gatunek: RPG
  4. Platformy: Xbox 360, PS3
  5. Premiera: 22 maja 2012 roku
  6. Problemy na: PS3

Dragon’s Dogma było jedną z niespodzianek 2012 roku. Japońskiej firmie Capcom udało się stworzyć świetną grę RPG, z oryginalnym, wymagającym systemem walki i paroma innymi, ciekawymi pomysłami w warstwie mechaniki (np. systemem pionków - sterowanych przez komputer towarzyszy, którzy dzięki funkcjom sieciowym mogli pojawiać się w rozgrywkach innych graczy). Niestety, o ile pod względem projektu produkcja była świetna, to warstwa techniczna pozostawiała sporo do życzenia.

Problemy były widoczne głównie w wersji dedykowanej PS3, w przypadku której gra bardzo rzadko utrzymywała stabilne 30 klatek animacji na sekundę. Najgorzej było w mieście, gdzie można było zapomnieć o jakiejkolwiek płynności (liczba FPS-ów często oscylowała tam w okolicy 20). Nie najlepiej wypadały też większe starcia, co biorąc pod uwagę poziom trudności bywało źródłem sporej frustracji. Wszystko to przy rozdzielczości na poziomie 1280x608 (podobnie jak w The Evil Within mamy tu do czynienia z czarnymi paskami na górze i dole ekranu).

Podobało się?

113

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum PlayStation
2019-11-18
20:30

ProfesorXxx Konsul

ProfesorXxx
👍

Konsola to fajna alternatywa dla nie których gier. Ale prawdziwy gracz zawsze wybierze PC

Komentarz: ProfesorXxx
2019-11-18
20:30

Michas. Pretorianin

Michas.

Polecam sprawdzić Lost Ark na Nintendo https://www.youtube.com/watch?v=LgUilvM1uLY

Komentarz: Michas.
2019-11-20
20:23

Masa_san Pretorianin

Mutant to jakaś pomyłka. Wydali kupę po gigantycznej obsuwie względem pozostałych platform i już powiedzieli, że nie zamierzają wprowadzać więcej aktualizacji optymalizacyjnych. W handheldzie gra jest niegrywalna, w doku wygląda paskudnie. Tylko na przerobionej konsoli wygląda to znośnie po odpaleniu profilu doku w trybie przenośnym.

Komentarz: Masa_san
2019-11-22
07:42

K4cz0r93 Generał

K4cz0r93
😐

Przecież połowa z tych gier to nie są żadne graficzne czy technologiczne majstersztyki. To po prostu optymalizacyjne porażki.

Komentarz: K4cz0r93
2020-03-28
20:54

kubaratchet14 Centurion

Ja bym jeszcze dodał Days Gone, które na podstawowym modelu PS4 chodzi źle. Jadąc motorem często zdarzają się spadki klatek nawet poniżej 20, a powiedziałbym że blisko 15 i równie często widziałem też niewczytane tekstury już wczytujące się na moich oczach. Szkoda że tak wspaniała gra ma tak skopaną optymalizację, bo tylko psuło to zabawę.

Komentarz: kubaratchet14

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl