Metro 2033 (rok 2010). Ewolucja grafiki 3D na przestrzeni lat

futurebeat.pl

Christoph Liedtke (gamestar.de)

Metro 2033 (rok 2010)

Oparte na powieści Dmitrija Głuchowskiego Metro 2033 zostało opracowane przez byłych pracowników GSC Game World i ma w sobie kilka podobieństw do słynnego S.T.A.L.K.E.R.-a. Silnik 4A, który został zastosowany w tym tytule, jest autorskim dziełem studia i zachwycał wspaniałymi efektami świetlnymi oraz bardzo szczegółowymi teksturami.

Chociaż deweloperzy z 4A Games nie zastosowali żadnych nowych technik w teksturowaniu poziomów i postaci, to pracowali z wielką dbałością o detale, dzięki czemu nawet dzisiaj grafika w Metro 2033 nadal robi wrażenie. Przyczyniła się do tego również zremasterowana edycja Redux, która została opublikowana w maju 2014 roku, podnosząc technologicznie Metro 2033 do poziomu swojego ślicznego następcy – Last Light.

Klimat opowieści Dmitrija Głuchowskiego zapewniały m.in. bardzo szczegółowe tekstury. - 2018-08-28
Klimat opowieści Dmitrija Głuchowskiego zapewniały m.in. bardzo szczegółowe tekstury.

Rage (rok 2011)

Rage, pierwsza gra oparta na silniku id Tech 5, ukazał się jesienią 2011 roku. Tytuł wprawdzie nie wprowadził nic nowego do gatunku, ale wciąż pozostaje w pamięci wielu, choćby za sprawą gigantycznych tekstur. Zamiast użyć pojedynczych, skromnych tekstur, id Software wytapetowało cały świat kilkoma takimi plikami, za to ogromnych rozmiarów.

Ten sposób pozwalał na ograniczenie liczby powtórzeń w obrębie tego samego środowiska oraz na zwiększenie rozdzielczości, a tym samym jakości tekstur. Rezultatem są imponujące wizualnie obszary, które z całą pewnością można uznać za kamienie milowe grafiki. Jednak gra zmagała się z poważnymi problemami ze strumieniowaniem tekstur, do tego stopnia, że wykonując szybkie obroty wokół własnej osi, gracze musieli czekać na wczytanie tekstury o wyższej rozdzielczości, a w międzyczasie mieli okazję podziwiać paskudną pikselozę.

Rage nie był pełnym sukcesem, ale zastosowana w nim technologia stanowi prawdziwą ciekawostkę. - 2018-08-28
Rage nie był pełnym sukcesem, ale zastosowana w nim technologia stanowi prawdziwą ciekawostkę.

Total War: Rome II (rok 2013)

Za sprawą Total War: Rome II mamy w naszym zestawieniu również grę strategiczną. Jej sercem jest wciąż dość kontrowersyjny w środowisku fanowskim silnik Warscape, który używany jest nieprzerwanie już od czasów Empire: Total War z 2009 roku.

Jednak przed 2013 rokiem twórcy z Creative Assembly dokonali w swojej technologii kilku zmian, aby jakość grafiki w Rome II wyraźnie się wyróżniała na tle poprzedników. Przekonujące są między innymi bardzo ostre oraz realistyczne tekstury starożytnego rynsztunku, które sprawiają, że seria Total War nadal pozostaje graficznym punktem odniesienia wśród gier strategicznych.

W końcu jakaś strategia w artykule. - 2018-08-28
W końcu jakaś strategia w artykule.
Rise of the Tomb Raider

Rise of the Tomb Raider: 20. rocznica serii

Rise of the Tomb Raider

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 10 listopada 2015

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

8.1

Gracze

9.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2018-08-29
19:30

yadin Legend

yadin

Wybór gier dowolny. Tak naprawdę pierwszym tytułem, który złamał mnie grafiką 3D, był "Metal Gear Solid 3: Snake Eater". U Kojimy te trójwymiarowe obiekty wyglądały bardzo realistycznie. Jego studio robiło to w czasie, gdy robiono gry o różnej jakości graficznej. Potem był "Far Cry" w 2004 roku, który był dla wielu szokiem. Od tamtej pory bitwa toczyła się o rozdzielczość i liczbę FPS.

Komentarz: yadin
2018-08-29
19:38

zanonimizowany714315 Legend

Bzdurny artykuł, jak juz chcieliscie o rozwoju grafiki w grach pisac to trzeba bylo ogolnie, a nie o tych ktore rzekomo maja dobre tekstury (rozumiem, ze dla tego nie ma gier z konsol)

W 2005 roku FEAR byl poza konkurencja w kwestii tekstur, doslownie ostre jak zyleta byly, wynikalo to troche z faktu, ze gra miala ogolnie malo obiektow do pokazania itd.
Oczywiscie wzmianki brak, HL2 byl bardzo ladna gra, ale tekstur za dobrych nie mial.

Tak czy siak sama jakosc tekstur w grach obecnie w wiekszosci gier aaa jest na zblizonym poziomie, duzo wazniejsze sa inne aspekty.

Horizon ZD to zdecydowanie najladniejsza gra ubieglego roku ;)

Komentarz: zanonimizowany714315
2018-08-29
21:51

Kaczmarek35 Senator

Kaczmarek35

Grafika też grafice nierówna. Są różne style artystyczne.
Różne bajery graficzne. Tu mowa tylko o teksturach więc zawężone pole do popisu :)
Kingdom Come:Deliverance ma najładniej wyglądające lasy jakich w innych grach na razie nie ma, a tekstury domów nawet, gdy mamy zainstalowane do gry tekstury HD już szału w tej grze nie robią i są słabsze od wielu gier. Wiele gier ma nierówną oprawę graficzną. Coś zawsze jest do poprawienia.

Komentarz: Kaczmarek35
2018-08-29
22:17

zanonimizowany146624 Legend

A gdzie Dark Seal na mame32 (automaty) ? Do roku 1996 w żadnej grze nie było takiej jakości grafiki, a przypominam, że Dark Seal jest z roku 1990. To samo Network Q Rac Rally Championship. Do roku 1999 był graficznie nie do przebicia, póki nie powstał Rally 2000 i on trzymał standardy kolejne 3 lata. To samo Re-volt w 1999. Z wyścigów chyba aż do 2006 roku był nie do przebicia.

Komentarz: zanonimizowany146624
2018-08-30
14:44

man5on69 Centurion

man5on69
😂

Wtf co to ma byc? Jakies peany na crap w stylu Giants a autor wgl zapomnial o Quakeu, czyli najwazniejszej grze dla ewolcji 3d ?? kto pisze takie gnioty?

Komentarz: man5on69

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl