The Vanishing of Ethan Carter (rok 2014). Ewolucja grafiki 3D na przestrzeni lat

futurebeat.pl

Christoph Liedtke (gamestar.de)

The Vanishing of Ethan Carter (rok 2014)

Polska przygodówka stworzona przy użyciu silnika Unreal Engine 3 (potem przeniesiona aktualizacją na UE4). Brzmi fajnie, ale co jest w niej takiego szczególnego? To proste: fotogrametria, na którą postawili The Astronauts, twórcy gry The Vanishing of Ethan Carter.

Wykorzystana w tytule technika fotogrametrii umożliwia odczytywanie zdjęć zrobionych w rzeczywistości, a następnie przeniesienie ich w cyfrowy świat, na trójwymiarowy model lub bardzo efektowną teksturę. Efekt końcowy jest zbliżony do tego, co często nazywamy fotorealizmem. Niemniej jednak zastosowanie tej techniki wywołuje pewne trudności i wymaga ogromnego nakładu pracy.

Fotogrametria zapewnia rewelacyjne efekty, ale kolosalnym nakładem pracy. - 2018-08-28
Fotogrametria zapewnia rewelacyjne efekty, ale kolosalnym nakładem pracy.

Star Wars: Battlefront (rok 2015)

Nowa edycja przygotowanej przez studio DICE gry Star Wars: Battlefront wykorzystuje silnik Frostbite 3 oraz opiera się na fotogrametrii tekstur, dzięki czemu Gwiezdne wojny zostały tu doskonale zaprezentowane. Battlefront oraz jego następca, Battlefront II, są w czołówce gatunku shooterów przynajmniej pod względem graficznym. Rzadko mamy okazję zobaczenia tak realistycznych tekstur i środowiska w FPS-ach.

Gwiezdne wojny jak żywe. - 2018-08-28
Gwiezdne wojny jak żywe.

Rise of the Tomb Raider (rok 2016)

Druga część przygód Lary Croft od czasów rebootu w 2013 roku jak zwykle oferuje pierwszej klasy rozgrywkę, a za sprawą grafiki przenosi ją do innego wymiaru zabawy. Chociaż Rise of the Tomb Raider wykorzystuje niezbyt innowacyjny silnik Foundation jako podstawę grafiki, to został on gruntownie przeprojektowany. Lara lśni nowym blaskiem w szczególności dzięki zastosowaniu nowego oświetlenia wolumetrycznego. Technika ta pozwala symulować światło rozpraszane na cząsteczkach znajdujących się w powietrzu. Drugą wyróżniającą się rzeczą jest jakość tekstur.

Dzięki systemowi pokrycia środowiska HBAO+ firmy Nvidia uchwycone zostają również informacje o głębokości tekstur, tworząc dodatkowe cienie. A kiedy jeszcze włączycie teselację dostępną w bogatym menu graficznym gry, tekstury osiągają zupełnie nowy poziom plastyczności.

Lara w Rise of the Tomb Raider wygląda rewelacyjnie. - 2018-08-28
Lara w Rise of the Tomb Raider wygląda rewelacyjnie.
Assassin's Creed Origins

Assassin's Creed Origins

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 27 października 2017

Informacje o Grze
7.9

GRYOnline

7.9

Gracze

8.6

Steam

8.5

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2018-08-29
19:30

yadin Legend

yadin

Wybór gier dowolny. Tak naprawdę pierwszym tytułem, który złamał mnie grafiką 3D, był "Metal Gear Solid 3: Snake Eater". U Kojimy te trójwymiarowe obiekty wyglądały bardzo realistycznie. Jego studio robiło to w czasie, gdy robiono gry o różnej jakości graficznej. Potem był "Far Cry" w 2004 roku, który był dla wielu szokiem. Od tamtej pory bitwa toczyła się o rozdzielczość i liczbę FPS.

Komentarz: yadin
2018-08-29
19:38

zanonimizowany714315 Legend

Bzdurny artykuł, jak juz chcieliscie o rozwoju grafiki w grach pisac to trzeba bylo ogolnie, a nie o tych ktore rzekomo maja dobre tekstury (rozumiem, ze dla tego nie ma gier z konsol)

W 2005 roku FEAR byl poza konkurencja w kwestii tekstur, doslownie ostre jak zyleta byly, wynikalo to troche z faktu, ze gra miala ogolnie malo obiektow do pokazania itd.
Oczywiscie wzmianki brak, HL2 byl bardzo ladna gra, ale tekstur za dobrych nie mial.

Tak czy siak sama jakosc tekstur w grach obecnie w wiekszosci gier aaa jest na zblizonym poziomie, duzo wazniejsze sa inne aspekty.

Horizon ZD to zdecydowanie najladniejsza gra ubieglego roku ;)

Komentarz: zanonimizowany714315
2018-08-29
21:51

Kaczmarek35 Senator

Kaczmarek35

Grafika też grafice nierówna. Są różne style artystyczne.
Różne bajery graficzne. Tu mowa tylko o teksturach więc zawężone pole do popisu :)
Kingdom Come:Deliverance ma najładniej wyglądające lasy jakich w innych grach na razie nie ma, a tekstury domów nawet, gdy mamy zainstalowane do gry tekstury HD już szału w tej grze nie robią i są słabsze od wielu gier. Wiele gier ma nierówną oprawę graficzną. Coś zawsze jest do poprawienia.

Komentarz: Kaczmarek35
2018-08-29
22:17

zanonimizowany146624 Legend

A gdzie Dark Seal na mame32 (automaty) ? Do roku 1996 w żadnej grze nie było takiej jakości grafiki, a przypominam, że Dark Seal jest z roku 1990. To samo Network Q Rac Rally Championship. Do roku 1999 był graficznie nie do przebicia, póki nie powstał Rally 2000 i on trzymał standardy kolejne 3 lata. To samo Re-volt w 1999. Z wyścigów chyba aż do 2006 roku był nie do przebicia.

Komentarz: zanonimizowany146624
2018-08-30
14:44

man5on69 Centurion

man5on69
😂

Wtf co to ma byc? Jakies peany na crap w stylu Giants a autor wgl zapomnial o Quakeu, czyli najwazniejszej grze dla ewolcji 3d ?? kto pisze takie gnioty?

Komentarz: man5on69

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl