Battlefield 1 (rok 2016). Ewolucja grafiki 3D na przestrzeni lat

futurebeat.pl

Christoph Liedtke (gamestar.de)

Battlefield 1 (rok 2016)

Okres pierwszej wojny światowej to nowa ziemia dla serii Battlefield, ale doświadczeni twórcy gry wiedzieli, jak zaprezentować Battlefield 1 w imponujący sposób. Entuzjazm graczy wywołuje między innymi doskonała grafika. Pod tym względem tytuł wpisuje się w trend z ostatnich lat: już po raz kolejny twórcy ze studia DICE użyli techniki fotogrametrii, tak samo jak w przypadku Battlefronta, aby móc osadzić świat gry w realistycznej scenerii. Nadchodzący Battlefield V ma być według dewelopera równie wspaniały.

Pierwsza wojna światowa nieczęsto gości w grach. - 2018-08-28
Pierwsza wojna światowa nieczęsto gości w grach.

For Honor (rok 2017)

For Honor to popularna sieciowa gra akcji traktująca o szeroko pojętej walce bronią białą, której udaje się dokonać trudnej sztuki: zachowuje umiarkowane wymagania sprzętowe przy jednoczesnym oferowaniu świetnej grafiki. Niemieccy programiści z Blue Byte Software przy tworzeniu gry na PC w pełni wykorzystali potencjał silnika AnvilNext 2.0.

Małe i średnie obszary w grze For Honor są wykonane z dużą dbałością o detale, realistyczne animacje wyglądają fantastycznie podczas pojedynków, a tekstury o wysokiej rozdzielczości wraz z przestrzennym oświetleniem nadają grze wiarygodny szlif.

Rozsądne wymagania i świetna grafika? For Honor! - 2018-08-28
Rozsądne wymagania i świetna grafika? For Honor!

Assassin’s Creed Origins (rok 2017)

Najnowsza część tej popularnej serii gier akcji Ubisoftu przenosi gracza do starożytnego Egiptu. Świat przedstawiony w Assassin’s Creed: Origins urzeka od samego początku: zasięg widzenia w grze jest imponujący, i to bez nagle pojawiających się tekstur (brak zmiany ze słabszej jakości na lepszą w zależności od położenia gracza), a otoczenie zdobywa dodatkowe punkty za realistyczne oświetlenie. Ponadto za sprawą niezwykle wiarygodnej roślinności, cyklowi pory dnia i nocy, a także dzięki obecności tłumów NPC w osadach i miastach gracze mogą poczuć się autentycznie przeniesieni do starożytnego Egiptu.

Wymuszona przerwa wydawnicza wyszła serii na dobre. Skok jakości w grafice na PC – przyjmując, że posiadamy odpowiedni sprzęt klasy high-end – potrafi być bardzo duży w porównaniu z poprzednimi odsłonami Assassin’s Creed za sprawą użytego tu silnika AnvilNext 2.0. Również tekstury wysokiej rozdzielczości całkiem udanie upiększają Origins. Po premierze wypuszczono łatki, aby wyeliminować sporadyczne luki w strumieniowaniu tekstur, które pojawiały się zaraz po premierze.

Starożytny Egipt nigdy nie wyglądał tak dobrze. - 2018-08-28
Starożytny Egipt nigdy nie wyglądał tak dobrze.

Artykuł powstał przy współpracy z serwisem GameStar, należącym do grupy medialnej Webedia. Polskie opracowanie tekstu wykonał Michał Ostiak.

Rise of the Tomb Raider

Rise of the Tomb Raider: 20. rocznica serii

Rise of the Tomb Raider

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 10 listopada 2015

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

8.1

Gracze

9.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2018-08-29
19:30

yadin Legend

yadin

Wybór gier dowolny. Tak naprawdę pierwszym tytułem, który złamał mnie grafiką 3D, był "Metal Gear Solid 3: Snake Eater". U Kojimy te trójwymiarowe obiekty wyglądały bardzo realistycznie. Jego studio robiło to w czasie, gdy robiono gry o różnej jakości graficznej. Potem był "Far Cry" w 2004 roku, który był dla wielu szokiem. Od tamtej pory bitwa toczyła się o rozdzielczość i liczbę FPS.

Komentarz: yadin
2018-08-29
19:38

zanonimizowany714315 Legend

Bzdurny artykuł, jak juz chcieliscie o rozwoju grafiki w grach pisac to trzeba bylo ogolnie, a nie o tych ktore rzekomo maja dobre tekstury (rozumiem, ze dla tego nie ma gier z konsol)

W 2005 roku FEAR byl poza konkurencja w kwestii tekstur, doslownie ostre jak zyleta byly, wynikalo to troche z faktu, ze gra miala ogolnie malo obiektow do pokazania itd.
Oczywiscie wzmianki brak, HL2 byl bardzo ladna gra, ale tekstur za dobrych nie mial.

Tak czy siak sama jakosc tekstur w grach obecnie w wiekszosci gier aaa jest na zblizonym poziomie, duzo wazniejsze sa inne aspekty.

Horizon ZD to zdecydowanie najladniejsza gra ubieglego roku ;)

Komentarz: zanonimizowany714315
2018-08-29
21:51

Kaczmarek35 Senator

Kaczmarek35

Grafika też grafice nierówna. Są różne style artystyczne.
Różne bajery graficzne. Tu mowa tylko o teksturach więc zawężone pole do popisu :)
Kingdom Come:Deliverance ma najładniej wyglądające lasy jakich w innych grach na razie nie ma, a tekstury domów nawet, gdy mamy zainstalowane do gry tekstury HD już szału w tej grze nie robią i są słabsze od wielu gier. Wiele gier ma nierówną oprawę graficzną. Coś zawsze jest do poprawienia.

Komentarz: Kaczmarek35
2018-08-29
22:17

zanonimizowany146624 Legend

A gdzie Dark Seal na mame32 (automaty) ? Do roku 1996 w żadnej grze nie było takiej jakości grafiki, a przypominam, że Dark Seal jest z roku 1990. To samo Network Q Rac Rally Championship. Do roku 1999 był graficznie nie do przebicia, póki nie powstał Rally 2000 i on trzymał standardy kolejne 3 lata. To samo Re-volt w 1999. Z wyścigów chyba aż do 2006 roku był nie do przebicia.

Komentarz: zanonimizowany146624
2018-08-30
14:44

man5on69 Centurion

man5on69
😂

Wtf co to ma byc? Jakies peany na crap w stylu Giants a autor wgl zapomnial o Quakeu, czyli najwazniejszej grze dla ewolcji 3d ?? kto pisze takie gnioty?

Komentarz: man5on69

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl