Notatki w roku 2077? Serio?. Pomysły, które nie sprawdziły się w Cyberpunku

Hubert Śledziewski

Notatki w roku 2077? Serio?

Czytałem, ale wolałbym słuchać. Może w kontynuacji?

Nic tak jednak nie zabijało immersji podczas grania w Cyberpunka 2077 jak konieczność czytania notatek. Tylko nie zrozumcie mnie źle – nie mam problemu z samym faktem obcowania ze słowem pisanym. Uważam po prostu, że wszelkie znajdowane w świecie gry notatki powinny mieć formę audiologów.

Że niby się czepiam? Być może, w końcu w innych produkcjach AAA również występują klasyczne notatki. Ale, kurczę, to są „Redzi” – deweloperzy aspirujący do miana największych w branży. W dodatku gra przenosi nas do 2077 roku; biorąc pod uwagę obecny postęp technologiczny, trudno mi sobie wyobrazić, że za pół wieku ludzie wciąż będą posługiwali się tekstem na szeroką skalę.

Obecne w Cyberpunku 2077 notatki to oczywiście kolejna pochodna Wiedźmina 3. Tylko że w świecie fantasy i trzynastym stuleciu mają one nieco więcej sensu niż tych osiemset lat później w realiach zdominowanych przez technologię. Od biedy część z nich mogłaby być czytana przez V, więc niepotrzebna byłaby nawet rzesza dodatkowych aktorów głosowych. Może zatem CD Projekt RED trochę za bardzo zainspirował się papierowym Cyberpunkiem 2020 Mike’a Pondsmitha – to jednak temat na oddzielną opowieść.

POCZUCIE PRZEBYWANIA W MIEŚCIE PRZYSZŁOŚCI

Gdy rok temu zacząłem przechodzić Cyberpunka 2077, znajomy zapytał mnie, czy grając, ma się wrażenie przebywania w mieście przyszłości. Nie musiałem długo się zastanawiać, by odpowiedzieć przecząco. Nie wiem, jaki będzie rok 2077 w naszej rzeczywistości, ale na pewno nie taki jak w produkcji „Redów”. Deweloperzy dość wiernie oddali wizję Mike’a Pondsmitha, ale jakby zapomnieli, że powstała ona w latach osiemdziesiątych, a rzeczywisty 2020 rok znacznie od niej odbiegał – rozwój technologii poszedł w nieco innym kierunku, ludziom zaś towarzyszą inne lęki związane z przyszłością. Szkoda, że CD Projekt RED nie pokusił się o nakreślenie czegoś bardziej kojarzącego się obecnie z ewentualnym mrokiem czekających nas lat.

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 10 grudnia 2020

Informacje o Grze
8.2

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

57

Hubert Śledziewski

Autor: Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

Jak oceniasz Cyberpunka 2077?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl