Potęga making of. Historie o powstawaniu gier są ważne

Potęga making of

Te mechanizmy potrafią zresztą działać na inne produkty. Na początku wspominałem o McLarenie F1. Wiecie, lubię szybkie, ryczące wozy, które do tego ładnie skręcają, ale większość super- i hipersamochodów to już w moich oczach przesada. Niewątpliwie ładne rzeczy, ale czy mają zastosowanie w praktyce? Z jednym wyjątkiem – pojazdem stworzonym przez ekipę pewnego obsesyjnego, dążącego do perfekcji Brytyjczyka – Gordona Murraya.

Coś w tej historii konstruktorskiej sprawiło, że stwierdziłem: tak, jeśli kiedyś życie da mi możliwość, muszę przejechać się tą maszyną. Że układ tłoków, łożysk, sprężyn, kabli i reszty części pracujących pod karoserią składa się na coś więcej niż przedmiot użytkowy – składa się na perfekcję i na historię, którą chcę poznać, której chcę dotknąć, doświadczyć, zanim zostanie wymazana (za rozwalenie jednego z egzemplarzy możemy podziękować Elonowi Muskowi) – bo przecież wszystko przemija.

Blizzard, via Diablo IV - BlizzCon 2019 Press Kit.

Cóż... Wiemy, jak jest. Marne szanse, że zasiądę za kółkiem prawdziwego auta tej marki albo że w ogóle będzie mnie stać (dziś te wozy chodzą po kilkadziesiąt milionów złotych – macie drobne?) na stanie obok takiego. Ale pierwsze czy drugie Diablo (w sumie te gry mają sporo wspólnego z McLarenem – to owoce lat 90. i pionierskiego, oślego uporu, a ich potencjał odkryto i wydobyto przypadkiem) po lekturze Zostań na chwilę i posłuchaj mogę spokojnie odpalić. I też spojrzę na nie choć trochę inaczej niż wcześniej. I znowu będę się świetnie bawić.

Diablo

Diablo

PC PlayStation
Data wydania: 31 grudnia 1996
Diablo - Encyklopedia Gier
8.6

GRYOnline

8.7

Gracze

Wszystkie Oceny
Oceń

Hubert Sosnowski

Autor: Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Do 2023 roku szef działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl