Pogromcy mitów. Diablo 2 Resurrected - przygotuj się na premierę
Sebastian Steczkiewicz
- Diablo 2 okiem hardkorowego gracza - porady i ciekawostki
- Ciekawostki, czyli pierwszy stopień do piekła
- Pogromcy mitów
Pogromcy mitów
Na koniec obalę kilka popularnych mitów dotyczących gry, ponieważ wciąż spotykam na serwerach graczy, którzy w nie wierzą. Nie ma sensu, by ktokolwiek z Was zaprzątał sobie nimi głowę w trakcie rozgrywki.
Mit numer 1. Portal do Sekretnego Krowiego Poziomu wygeneruje więcej przeciwników, jeśli księga miejskiego portalu, użyta do jego wytworzenia, będzie pełna. Fałsz, zostało to sprawdzone przez osoby zajmujące się grzebaniem w plikach gry.
Mit numer 2. Sztandar Bohaterów (przedmiot otrzymywany podczas ukończenia wydarzenia Pandemonium) chroni przed utratą punktów doświadczenia po śmierci. Fałsz, przetestowałem dla pewności.
Mit numer 3. Klejnot Czatu (możliwy do wciśnięcia przycisk w menu wyboru gier) zwiększa nasze szanse na znalezienie magicznych przedmiotów, znalezienie większej ilości kamieni szlachetnych bądź natrafienie na kapliczki ulepszające te kamienie. Fałsz, również sprawdzony w plikach gry.
Mit numer 4. Nagrodą za zniszczenie Kamienia Duszy Mefisto w Piekielnej Kuźni są kamienie szlachetne oraz losowa runa z danego przedziału (zależnie od poziomu trudności). Gracze wierzą, że wcześniejsza naprawa młota, który wypada ze Strażnika Kuźni Hefasto, poskutkuje szansą na lepsze nagrody. Fałsz, oddani gracze zbierali dane z setek prób, obliczenia nie wykazują istnienia takiej zależności.
Mit numer 5. Po śmierci naszej postaci dodatkowe odporności otrzymane w zadaniu w akcie V nie aplikują się ponownie po podniesieniu ciała i odzyskaniu przedmiotów. Jednocześnie prawda i fałsz, rzeczywiście dochodziło kiedyś do takiej sytuacji, jednak zostało to naprawione wraz z aktualizacją z 2017 roku. Nie ma już najmniejszego powodu, by wychodzić z gry po śmierci naszej postaci.
Mit numer 6. Szansa na znalezienie magicznych przedmiotów ma pewien ograniczony poziom, którego nie da się przekroczyć. Fałsz, jednak należy zastosować tu coś na kształt prawa malejących przychodów, gdy dalsze zwiększanie procentu szansy na znalezienie magicznych przedmiotów pozyskiwane jest kosztem innych statystyk, co zmniejsza nasze obrażenia i sprawia, że w efekcie zabijamy mniej przeciwników, przez co jednocześnie otrzymujemy mniej przedmiotów. Polecam zatrzymać się około 400–500%, inwestując w inne statystyki.
Mit numer 7. Przeciwnicy zabici przez meteor (umiejętność czarodziejki) nie gwarantują żadnych punktów doświadczenia dla drużyny. Fałsz, we wczesnych latach Diablo 2 użycie meteoru mogło spowodować losowe rozłączenie innego gracza z serwerem, przez co gracze wymyślili ten mit, by inni przestali używać tego skilla. Do podobnych sytuacji dochodziło, kiedy pochodnie piekielnego ognia posiadane przez przynajmniej dwóch graczy w drużynie uwalniały czar burzy ognia w tym samym momencie. Obydwa problemy zostały naprawione lata temu, jeszcze w oryginalnej wersji gry.
O AUTORZE
Gracz, kiepski muzyk, jeszcze gorszy człowiek. Za dnia zajmuje się bioinformatyką i biofizyką, wieczorami szuka znajomych w licznych tytułach MMO lub czerpie przyjemność z przegrywania w grach roguelike. Zimą marznie w stopy, siedząc przed komputerem, jest również fanem rumianku z karmelem – osobiście nie polecam kontaktu z tym osobnikiem.
