Gold, gooooold, gooooooold!. 5 powodów, dla których czekam na Diablo 4

Hubert Sosnowski

Gold, gooooold, gooooooold!

Czym byłoby Diablo bez sensownych łupów? Wydmuszką, grą pozbawiającą nas motywacji do działania. Trudno powiedzieć, jak dobrze będzie funkcjonował system lootu i ekonomia w ostatecznej wersji gry, ale na razie możemy być dobrej myśli. Przede wszystkim jak dotąd jest na co wydawać złoto. Od respecu postaci po rozmaite kwestie związane z rzemiosłem – miksturami, ulepszaniem i przekuwaniem sprzętu. Wszystko swoje kosztuje i zwłaszcza na początku trzeba ciułać, ale warto, jeśli chcemy mieć właśnie takiego bohatera, jakiego sobie wymyśliliśmy.

Naturalnie podstawowe sklepy ze sprzętem są tylko po to, byśmy sprzedawali w nich śmieci, przynajmniej na razie, ale nie pamiętam, by w którymś Diablo było inaczej, może nie licząc hazardu. Z drugiej strony nie wyobrażam sobie, by ot tak u pierwszego z brzegu handlarza czekały legendy. No, zobaczymy, czy to kiedyś ewoluuje.

Sprzęt wypada w rozsądnych proporcjach i tempie. Fajne rzeczy trafiają się nie tak często, by znudzić, ale też nie na tyle rzadko, by frustrować, co lepszymi fragmentami ekwipunku zdążymy się nacieszyć, a gdy się znudzą, możemy je rozmontować na części (dzięki temu do naszej przebieralni trafia też wzór danego przedmiotu, by łatwiej było wizualnie ubrać bohatera w to, co chcemy).

W trakcie wędrówki znalazłem trzy legendarne przedmioty, może cztery. Skojarzyło mi się to z tempem, w jakim zdobywałem łupy w Diablo 2 po wszystkich łatkach – czyli jest nieźle. Nawet jeśli dana legenda ma słabsze statystyki, możemy wyciągnąć jej „właściwość” i przenieść do innego przedmiotu, tworząc nowy, unikatowy sprzęt. To daje sporą swobodę.

Rzemiosło zaś jest przejrzyste i zrozumiałe, wraz z kolejnymi mikrozadaniami gra wprowadza nas w to, co który rzemieślnik może dla nas zrobić. Alchemia się przydaje, bez kowala i zaklinania przedmiotów daleko nie zajedziemy. Na tym etapie nie musiałem jeszcze korzystać z usług jubilera, ale podejrzewam, że im dalej w las, tym więcej kasy wydamy na błyskotki.

Diablo IV

Diablo IV

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 6 czerwca 2023

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

6.2

Gracze

6.6

Steam

8.8

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

19

Hubert Sosnowski

Autor: Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Do 2023 roku szef działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

Czekasz jeszcze na Diablo IV?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl