Zwolnienia w studiu Codemasters, EA próbuje uspokoić sytuację
Plaga zwolnień nie ominęła Codemasters. EA zarzeka się, że redukcja zatrudnienia jest niewielka, ale brak sukcesu komercyjnego F1 23 i EA Sports WRC nie wróży dobrze na przyszłość.

Czarne chmury zbierają się nad należącym do firmy Electronic Arts studiem Codemasters. W oświadczeniu opublikowanym na łamach portalu IGN, przedstawiciel EA ogłosił, że twórców wielu serii gier wyścigowych dotknęły zwolnienia. Nie zdradził on, ile dokładnie osób straciło pracę – póki co mowa jest jedynie o „niewielkich zmianach organizacyjnych”. Oto pełna treść komunikatu:
Nasza działalność stale się zmienia, ponieważ staramy się dostarczać niesamowite gry i usługi, które angażują, łączą i inspirują graczy. Czasami wymaga to od firmy wprowadzenia niewielkich zmian organizacyjnych, dostosowujących nasze zespoły i zasoby do zmieniających się potrzeb i priorytetów biznesowych. Nadal ściśle współpracujemy z osobami dotkniętymi zmianami, zapewniając odpowiednie wsparcie w całym tym procesie.
Zwolnienia mają miejsce niecałe trzy lata po przejęciu Mistrzów Kodu przez EA. Tuż po ogłoszeniu fuzji ze studia Codemasters odeszli: dyrektor generalny Frank Sagnier i dyrektor finansowy Rashid Varachia. Wkrótce potem zespół Codemasters Cheshire został oddelegowany do prac nad Need for Speed Unbound, które nie zostało jednak przyjęte dostatecznie dobrze.
W tym roku na rynku ukazały się dwie produkcje Mistrzów Kodu: F1 23 oraz EA Sports WRC, które również nie osiągnęły sukcesu komercyjnego. To mogło mieć istotny wpływ na decyzję o redukcji etatów w ekipie deweloperów.
Na ten moment nie wiadomo, czy i w jakim stopniu zwolnienia odbiją się na działalności Codemasters w kontekście tworzenia kolejnych gier wyścigowych i rozwijania tych już wydanych. EA stara się uspokoić sytuację, ale nie można wykluczyć, że to tylko wstęp do kolejnych, szerzej zakrojonych działań. Kolejne tygodnie i miesiące z pewnością będą obfitować w doniesienia na ten temat.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Codemasters Software
- EA / Electronic Arts
- zwolnienia / zatrudnienia
- gry wyścigi
- PC
- PS4
- XONE
- PS5
- XSX
Komentarze czytelników
zanonimizowany1378531 Senator
Trochę zwolnią tu, trochę tam, a resztę oddelegują do innych studiów i tyle będzie z Codemasters. A zwolnieni programiści powinni założyć nowe studio i wydać grę wyścigowa z prawdziwego zdarzenia. Wciąż marzę o grze, która będzie wierna korzeniom NFS. Malownicze zamkniete trasy liczone w okrążeniach, szybkie samochody bez przesadzonego tuningu i porządna muzyka. Bardzo blisko spelnienia moich oczekiwan była seria Gear.Club, ale fakt iz wywodzi się ona ze środowiska mobilnego sprawił, że ograniczenia zrobiły swoje.
Nie będę płakał za obecnym Codemasters, jeżeli w najbliższym czasie studio zostanie zamknięte. Dostarczyło mi sporo świetnej zabawy i jeśli to ma być jego koniec, to lepiej teraz niż coroczne silenie się na wydawanie takich potworków jak WRC23.
Herr Pietrus Legend

Ojej, któż mógł przewidzieć taki obrót spraw?
Orzołek Senator

EA ubija studio niedługo po tym jak je przejęło. Który to już raz w historii?
zanonimizowany1369474 Konsul
Wiedziałem. EA jest jak anty-Midas, wszystko czego się dotknie zamienia w stolec.
diamondf Centurion
super dla mnie dobra wiadomosc zamiast sie skupic na prywatnym zyciu to zajmuja sie głupimi grami trzeba cos pozytecznego robic pracowac uczciwie fizycznieniz w studio za komputerem gapic sie 10 h na dobe masakra. i tak twórcy nie maja juz pomysłów na lepsze gry i ciekawsze niech zamkna działąlnosc i konca z grami bo to nudne jest . JA moge zaakceptowac tylko filmy nadchodzace gry juz nie bo sa nudne i mało ciekawe a pozatym szkoda kasy na to tyle w temacie. niech ci pracownicy co sa zwolnieni przejda do EA tam pomogaz projktami przyszłymi np NFS itd albo niech robia co chca mam to gdzies