Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 stycznia 2012, 11:59

autor: Mateusz Kądziołka

Znamy nominowanych do nagród Independent Games Festival. Spelunky, Dear Esther i Fez w czołówce

Organizatorzy czternastego Independent Games Festival ujawnili listę tytułów, które powalczą o nagrody dla najlepszych gier niezależnych ostatnich dwunastu miesięcy. Najwięcej wyróżnień otrzymały gry: Dear Esther, Spelunky oraz Fez.

Poznaliśmy finalistów czternastej edycji Independent Games Festival – plebiscytu, w trakcie którego zostaną wyłonione najlepsze gry niezależne wydane w przeciągu dwunastu miesięcy poprzedzających imprezę. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 7 marca w San Francisco podczas Game Developers Conference.

Wszyscy finaliści zostali wybrani przez specjalne jury, a propozycje do nominacji były zgłaszane przez 200 ekspertów. Niektóre tytuły walczą o kilka nagród jednocześnie. Tym razem, podobnie jak to miało miejsce w przypadku zeszłorocznych nominacji, mamy do czynienia z dominacją jednego tytułu. Gra Dear Esther została nominowana aż w czterech kategoriach, w tym najważniejszej, czyli nagrody im. Seumas McNally. Z kolei Spelunky będzie rywalizować w trzech kategoriach.

Znamy nominowanych do nagród Independent Games Festival. Spelunky, Dear Esther i Fez w czołówce - ilustracja #1

Poniżej prezentujemy pełną listę nominowanych tytułów (w nawiasach nazwa/nazwisko producenta):

Główna nagroda im. Seumas McNally:

  • Dear Esther (thechineseroom)
  • Fez (Polytron)
  • Frozen Synapse (Mode 7 Games)
  • Johann Sebastian Joust (Die Gute Fabrik)
  • Spelunky (Mossmouth)

Nagroda Nuovo (tytuły abstrakcyjne, krótkie i niekonwencjonalne):

  • At a Distance (Terry Cavanagh)
  • Dear Esther (thechineseroom)
  • Fingle (Game Oven Studios)
  • GIRP (Bennett Foddy)
  • Proteus (Ed Key and David Kanaga)
  • Johann Sebastian Joust (Die Gute Fabrik)
  • Storyteller (Daniel Benmergui)
  • Way (CoCo & Co.)

Najlepsza gra na platformy mobilne:

  • ASYNC Corp (Powerhead Games)
  • Beat Sneak Bandit (Simogo)
  • Faraway (Steph Thirion)
  • Ridiculous Fishing (Vlambeer)
  • Waking Mars (Tiger Style)

Najlepszy dźwięk:

  • Botanicula (Amanita Design)
  • Dear Esther (thechineseroom)
  • Pugs Luv Beats (Lucky Frame)
  • To The Moon (Freebird Games)
  • Waking Mars (Tiger Style)

Najlepsza oprawa graficzna (doznania artystyczne):

  • Botanicula (Amanita Design)
  • Dear Esther (thechineseroom)
  • Lume (State Of Play Games)
  • Mirage (Mario von Rickenbach)
  • Wonderputt (Damp Gnat)

Najlepsze wykorzystanie technologii:

  • Antichamber (Demruth)
  • Fez (Polytron)
  • Prom Week (Expressive Intelligence Studio, UC Santa Cruz)
  • Realm of the Mad God (Wild Shadow Studios & Spry Fox)
  • Spelunky (Mossmouth)

Najlepszy projekt:

  • Atom Zombie Smasher (Blendo Games)
  • English Country Tune (Stephen Lavelle)
  • Frozen Synapse (Mode 7 Games)
  • Gunpoint (Tom Francis, John Roberts i Fabian van Dommelen)
  • Spelunky (Mossmouth)

Przypominamy, że podczas Game Developers Conference, oprócz rozdania nagród IGF, wyłonieni zostaną zwycięzcy konkursu Game Developers Choice Awards. Konferencja odbędzie się w dniach od 5 do 9 marca w San Francisco.