Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 stycznia 2012, 11:53

autor: Szymon Liebert

BioWare pracuje nad poprawieniem płynności Star Wars: The Old Republic

Firma BioWare przyjęła do wiadomości narzekania części graczy na spadki płynności animacji w Star Wars: The Old Republic. Producent opublikował kilka porad jak zwiększyć wydajności gry i zminimalizować ryzyko przycięć, które podobno występują tylko na słabszych pecetach. Jednocześnie ekipa zajmująca się tytułem pracuje nad pełnoprawnym rozwiązaniem.

BioWare pracuje nad poprawieniem płynności Star Wars: The Old Republic  - ilustracja #1

Gracze skarżą się na to, że Star Wars: The Old Republic chodzi słabo w pewnych sytuacjach – spadki płynności są widoczne wewnątrz budynków i pomieszczeń. Przedstawiciele BioWare zasugerowali kilka czynności, które mogą pomóc i poprosili o zgłoszenia od osób, które mają podobne problemy. Żeby zwiększyć wydajność gry warto:

  • Zamknąć wszystkie aplikacje uruchomione w tle.
  • Zmniejszyć ustawienia graficzne w grze.
  • Przełączyć ustawienia oprogramowania kart grafiki na „wydajność”.
  • Wyłączyć efekt „bloom” w ustawieniach gry.
  • Wyłączyć cienie i shadery.
  • Zaktualizować sterowniki.
BioWare pracuje nad poprawieniem płynności Star Wars: The Old Republic  - ilustracja #2

Jednocześnie deweloper zapewnił, że szuka rozwiązania kwestii niskiej liczby klatek animacji na komputerach niektórych graczy. W późniejszym komentarzu przedstawiciel BioWare wyjaśnił, że z taką sytuacją boryka się niewielka grupa fanów SWTOR. Podobno problem dotyczy około 5% wszystkich użytkowników i często wynika z konfiguracji sprzętowej, a nie samej gry.

Twórcy nie zamierzają lekceważyć zgłoszeń osób, które narzekają na wydajność. „Mamy ekipę zajmującą się klientem i zespół programistów, których jedynym zadaniem jest zoptymalizowanie kodu”, wytłumaczył James Ohlen z BioWare. Można spodziewać się, że w przyszłych łatkach znajdą się usprawnienia przyspieszające działanie produkcji.