Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 10 listopada 2003, 14:00

autor: Maciej Myrcha

Zmasowany, Gwiazdkowy atak producentów konsol

Wielcy konsolowcy świata growego, czyli Nintendo, Sony oraz Microsoft snują wielkie plany dotyczące nadchodzącego okresu bożonarodzeniowego. Planują oni w samej tylko Wielkiej Brytanii przeznaczyć około 20 milionów funtów na marketing i promowanie swoich produktów. Wszystko oczywiście po to, aby dzięki temu jak najwięcej zarobić.

Wielcy konsolowcy świata growego, czyli Nintendo, Sony oraz Microsoft snują wielkie plany dotyczące nadchodzącego okresu bożonarodzeniowego. Planują oni w samej tylko Wielkiej Brytanii przeznaczyć około 20 milionów funtów na marketing i promowanie swoich produktów. Wszystko oczywiście po to, aby dzięki temu jak najwięcej zarobić.

Jak już wspominaliśmy wcześniej, firma Nintendo oprócz obniżki cen swojej konsoli, GameCube, zdecydowała się przeznaczyć 24 miliony funtów na jej promocję, z czego 6 milionów na rynek brytyjski. Lider konsolowy jakim niewątpliwie jest Sony, w tym samym okresie wyda 5 milionów funtów. Pieniądze te pokryją wydatki związane z 6-cio tygodniową kampanią telewizyjną zatytułowaną "Fun, Anyone?", która pierwotnie była stworzona na potrzeby promocji PlayStation Experience. Dodatkowe spoty telewizyjne reklamować będą WRC III oraz EyeToy: Groove, a Ratchet & Clank 2 promowany będzie 3 tygodniową kampanią w kinach.

I wreszcie ostatni ale nie najgorszy z trójki "wielkich", Microsoft, również sięga do swoich przepastnych kieszeni. 10 milionów funtów, czyli prawie tyle co rywale w sumie, przeznaczono na Gwiazdkowy marketing w firmie z Redmont. 3 miliony funtów z tej puli zainwestowano w kampanię reklamową Project Gotham Racing 2 a podobną kwotę "wpompowano" w promocję usługi Xbox Live. Pozostała część pieniędzy zostanie rozdzielona pomiędzy reklamy Grabbed by the Ghoulies i Music Mixer. Nie zapomniano także o produktach firm trzecich - na wsparcie marketingowe może liczyć Rainbow Six 3 od Ubisoftu - zeszłoroczna promocja Splinter Cell wzmocniona pieniędzmi Microsoftu zaowocowała tak potrzebnym w tamtym okresie konsoli Xbox, hitem, jakim okazała się ta gra.

Do świąt jeszcze półtora miesiąca a firmy już rozpoczęły wyścig o gracza. Oj będzie gorąco.