Zipper Interactive – studio znane z serii SOCOM zamknięte przez firmę Sony

Firma Sony potwierdziła, że studio Zipper Interactive zostało zamknięte. Producent jest znany przede wszystkim z serii SOCOM, chociaż w ostatnich latach stworzył też gry MAG i Unit 13.

Szymon Liebert

Zipper Interactive – studio znane z serii SOCOM zamknięte przez firmę Sony  - ilustracja #1
Unit 13 będzie ostatnią grą sygnowaną przez Zipper Interactive.

Potwierdziły się plotki o tym, że studio Zipper Interactive, które stworzyło serię SOCOM i parę innych gier, zniknie z rynku. Firma Sony przekazała serwisowi Game Informer, że deweloper z Seattle, podlegający Sony Computer Entertainment Worldwide Studios, został zamknięty. Koncern tłumaczy, że to standardowa procedura relokacji zasobów w strukturach tego oddziału, a sam Zipper wywiązał się z wszystkich zadań i zakończył pracę nad swoimi projektami.

W ostatnich latach amerykański producent wypuścił między innymi gry SOCOM 4, MAG oraz Unit 13 – każda z nich była strzelanką wojenną, kładącą nacisk na rozgrywkę drużynową. Firma Sony przekazała, że wsparcie dla tych trzech tytułów będzie kontynuowane mimo zamknięcia Zipper Interactive. Osoby, które kupiły Unit 13, jedną z ciekawszych produkcji na PlayStation Vita, mogą liczyć więc na dalsze dodatki (w tym regularnie publikowane dzienne wyzwania).

„Po 17 latach, czas odmaszerować w stronę zachodzącego słońca” – napisali na swoim koncie Twitter pracownicy Zipper Interactive. Deweloper pożegnał się z fanami i podziękował im za wsparcie. Studio Zipper zostało założone w 1995 roku przez Jima Boslera oraz Briana Soderberga i kupione przez Sony ponad 10 lat później (w 2006 roku). Producent ma na koncie takie tytuły jak MechWarrior 3 oraz Crimson Skies, ale zasłynął przede wszystkim serią SOCOM.

SOCOM 4: U.S. Navy SEALs

SOCOM: Polskie Siły Specjalne

SOCOM 4: U.S. Navy SEALs

PlayStation
po premierze

Data wydania: 19 kwietnia 2011

Informacje o Grze
6.6

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Obsidian pomoże przy Wasteland 2, jeśli gra otrzyma 2,1 mln dolarów od fanów

Następny
Obsidian pomoże przy Wasteland 2, jeśli gra otrzyma 2,1 mln dolarów od fanów

Cyfrowa dystrybucja - promocje na 30–31 marca (Trine 2, Saints Row 3 i inne)

Poprzedni
Cyfrowa dystrybucja - promocje na 30–31 marca (Trine 2, Saints Row 3 i inne)

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl