Zdecydowana większość graczy ze Stanów Zjednoczonych daje się skusić na mikrotransakcje

Amerykanie chętnie bawią się w grach wideo, a jeszcze chętniej kupują przedmioty w grach-usługach. Poznaliśmy szczegóły raportu Comscore's 2024 State of Gaming.

Maciej Gaffke

Zdecydowana większość graczy ze Stanów Zjednoczonych daje się skusić na mikrotransakcje, źródło grafiki: Unsplash / JESHOOTS.COM.
Zdecydowana większość graczy ze Stanów Zjednoczonych daje się skusić na mikrotransakcje Źródło: Unsplash / JESHOOTS.COM.

Serwis GamesIndustry.biz przedstawił szczegóły raportu Comscore's 2024 State of Gaming, który ukazuje zaangażowanie obywateli Stanów Zjednoczonych w gry wideo w 2023 roku. Za opracowanie tego dokumentu odpowiada firma Comscore, zawodowo zajmująca się analizowaniem mediów.

  1. Jak się okazuje, w zeszłym roku 62% obywateli USA powyżej 18. roku życia zagrało przynajmniej w jedną grę wideo.
  2. 82% z nich dokonało z kolei co najmniej jednej transakcji w grach-usługach.

Wiele osób korzystało również z więcej niż jednej platformy do cyfrowej rozrywki – jest ich 77%. Jedna trzecia ankietowanych bawi się też naprzemiennie na konsoli, PC i urządzeniu mobilnym.

Imponujący jest również czas, jaki dorośli Amerykanie – rozumiani jw. – łącznie poświęcili na treści związane z branżą elektronicznej rozrywki. Według udostępnionych wyników, na growych stronach i w aplikacjach spędzono w sumie 45 miliardów godzin. Zaliczono tutaj także materiały związane z e-sportem.

Warto również zwrócić uwagę na wyniki dotyczące najmłodszych grup respondentów – „milenialsów” (osób urodzonych w latach 1980–1996) oraz „pokolenia Z” (osób urodzonych w latach 1997–2012). W 2023 r. ok. 49% „milenialsów” zagrało przynajmniej w jedną grę wideo. Jeśli zaś chodzi o „pokolenie Z”, takie osoby stanowiły zaledwie 13% ankietowanych.

Jeśli zaś chodzi o e-sport, to wirtualne rozgrywki regularnie oglądało odpowiednio 86% ankietowanych z „pokolenia Z” i 80% z „millenialsów”. Nieco mniej osób angażowało się w taką formę rozgrywki. 53% deklarujących się jako przedstawiciele „Gen Z” miało radość z oglądania tych treści. Więcej entuzjastów było wśród „milenialsów” – ok. 61% emocjonowało się profesjonalnymi graczami i ich rywalizacją.

Podobało się?

0

Maciej Gaffke

Autor: Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

Nowy dodatek do Path of Exile bez tajemnic. Settlers of Kalguur wprowadzi ogromne zmiany w klasach postaci i elementy rodem z city buildera

Następny
Nowy dodatek do Path of Exile bez tajemnic. Settlers of Kalguur wprowadzi ogromne zmiany w klasach postaci i elementy rodem z city buildera

Jedna nowa klasa, a może tak naprawdę cztery? Spirytysta w Diablo IV: Vessel of Hatred zapowiada się na największą atrakcję tego DLC

Poprzedni
Jedna nowa klasa, a może tak naprawdę cztery? Spirytysta w Diablo IV: Vessel of Hatred zapowiada się na największą atrakcję tego DLC

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl