Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 kwietnia 2012, 09:47

autor: Michał Kowalski

Zapowiedziano korzystającą z kontrolera Kinect grę Dragon Ball Z

Firma Namco Bandai poinformowała o tworzeniu opartej na popularnym serialu anime gry Dragon Ball Z for Kinect, przeznaczonej na konsolę Xbox 360. Zapowiedziana na październik produkcja ma zawierać ponad 100 specjalnych ataków, które gracz będzie mógł wykonywać dzięki kontrolerowi Kinect.

Niniejsza zapowiedź z pewnością ucieszy wszystkich, którzy swego czasu z niecierpliwością wyczekiwali kolejnych odcinków anime Dragon Ball Z, emitowanych w Polsce na kanale RTL 7 (potem TVN Siedem). Firma Namco Bandai ogłosiła, że w październiku ukaże się gra Dragon Ball Z for Kinect przeznaczona na Xboksa 360, wykorzystująca kontroler Kinect.

Zapowiedziano korzystającą z kontrolera Kinect grę Dragon Ball Z - ilustracja #1

Serial anime Dragon Ball powstał na podstawie mangi autorstwa Akiry Toriyamy pod tym samym tytułem, wydawanej od 1984 do 1995 roku. Fabuła kręci się wokół przygód bohatera o imieniu Goku, ćwiczacego sztuki walki i poszukującego siedmiu legendarnych smoczych kul. Ich zebranie prowadzi do przywołania smoka, który spełni życzenie posiadacza wszystkich sfer. W czasie poszukiwań Goku i jego towarzysze pokonują wielu przeciwników, często poszukujących Smoczych Kul na własną rękę.

Na podstawie mangi japońskie studio Toei Animation stworzyło kilka serii odcinków anime, opierających się na wydarzeniach przedstawionych w komiksach. Od czasu wyemitowania pierwszego odcinka w 1986 roku serial cieszy się dużą popularnością. Na podstawie marki Dragon Ball powstało też wiele filmów pełnometrażowych oraz gier (m.in. Dragon Ball Z: Ultimate Tenkaichi czy Dragon Ball Z: Burst Limit).

Produkcja będzie prawdopodobnie bijatyką, w której gracz wcieli się w jednego z bohaterów serialu. W grze znajdzie się 50 grywalnych postaci, znanych wszystkim wielbicielom tego anime, i jeszcze jeden, całkowicie nowy wojownik stworzony specjalnie na potrzeby tej produkcji. Dodatkowo nowych bohaterów i różne ulepszenia będzie można odblokować za pomocą skanowania odpowiednich kodów QR.

W grze możliwy będzie wybór pomiędzy dwoma trybami rozgrywki, nazwanymi „Story Mode” i „Score Attack”. W pierwszym z nich wszystkie walki odbywać się będą z perspektywy pierwszej osoby, a wydarzenia zostaną oparte o oryginalną fabułę serialu. Drugi sposób prowadzenia rozgrywki polegać ma na toczeniu serii potyczek jeden na jednego, starając się przy tym uzyskać jak najwyższą liczbę punktów.

„Dla fanów serii Dragon Ball Z nie będzie lepszej zabawy niż stanie przed ekranem i używanie własnych pięści przeciwko wrogom w grze”, powiedział wiceprezes Namco Bandai, Carlson Choi. Oczywiście, naszą bronią będą nie tylko zaciśnięte dłonie. Twórcy wyposażą bohaterów w ponad 100 specjalnych ataków („w tym legendarny atak Kamehameha”), których gracz będzie się musiał nauczyć, jeżeli zabawa ma przynosić mu satysfakcję.

Dragon Ball Z for Kinect pojawi się w październiku w wersji na konsolę Xbox 360.