Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 lutego 2023, 19:43

Ta śliczna nowa strategia wygląda jak miks Heroes, Cywilizacji i Total War

Zapowiedziano Songs of Silence – strategię łączącą elementy charakterystyczne dla serii Heroes of Might and Magic, Total War I Sid Meier's Civilization. Poza rozgrywką tytuł wyróżnia się także śliczną oprawą graficzną.

Źródło fot. Chimera Entertainment.
i

Jest dostępne w Early Accessie Songs of Conquest, a wkrótce będzie także Songs of Silence. Tak nazywa się nadchodząca strategia studia Chimera Entertainment, które możecie kojarzyć z mobilnego Sacred Legends oraz wydanego tylko na PC Windchasera. Na pierwszym zwiastunie tytuł prezentuje się wyjątkowo ślicznie – jego oprawa graficzna budzi skojarzenia z Sid Meier's Civilization VI. Zresztą zobaczcie sami.

Songs of Silence ma się ukazać „wkrótce” wyłącznie na PC. Choć twórcy twierdzą, że inspirowali się tytułami takimi jak Valkyria Chronicles i Odin Sphere, a także klasyką pokroju Tactics Ogre oraz Final Fantasy Tactics, przeciętnemu graczowi ich nadchodzące dzieło skojarzy się raczej z seriami Heroes of Might and Magic, Total War i wspomnianą już Sid Meier's Civilization. Wszystko dzięki połączeniu cech charakterystycznych dla strategii typu 4X oraz RTS, wzbogaceniu całości o elementy RPG i podlaniu tego wszystkiego „sosem fantasy”.

Songs of Silence zabierze nas do krainy światła i mroku, której grozi pochłonięcie przez tytułową Ciszę. Mimo to zamieszkujące ją frakcje walczą ze sobą, podzielone na dwie strony konfliktu. Każdą z nich przyjdzie nam grać nieco inaczej – np. jedne wykorzystają potęgę magii, natomiast inne siłę wojska. Rozgrywka jako taka – zarządzanie królestwem etc. – będzie się odbywać w turach, natomiast walki przyjdzie nam toczyć w czasie rzeczywistym.

Ta śliczna nowa strategia wygląda jak miks Heroes, Cywilizacji i Total War - ilustracja #1

Źródło: Chimera Entertainment.

Ta śliczna nowa strategia wygląda jak miks Heroes, Cywilizacji i Total War - ilustracja #2

Źródło: Chimera Entertainment.

Wszystkie stronnictwa będą też miały własnych bohaterów, reprezentowanych – podobnie jak odwiedzane w grze lokacje – przez karty. Z tych ostatnich nie będziemy jednak budować talii – przyjdzie nam je zbierać i używać ich, aby wykonać konkretne akcje.

Nadchodzące dzieło studia Chimera Entertainment zaoferuje kampanię fabularną dla jednego gracza – ponoć silnie fabularyzowaną – a także sieciowy tryb PvP dla maksymalnie sześciu osób. Ten drugi może okazać się równie ciekawy co pierwszy, gdyż twórcy obiecują „krótkie, szybkie i intensywne bitwy w czasie rzeczywistym” na proceduralnie generowanych mapach, w których poprowadzimy do boju ponad sto różnych typów jednostek.

Na karcie Songs of Silence w serwisie Steam zamieszczono wymagania sprzętowe gry. Możecie zapoznać się z nimi poniżej. Teraz pozostaje czekać na konkretne wieści na temat premiery.

Songs of Silence – minimalne wymagania sprzętowe na PC

  • Procesor: Intel Core i5-8400T
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 1050 z 2 GB pamięci VRAM
  • Pamięć: 8 GB RAM
  • System operacyjny: Windows 7 w wersji 64-bit (lub nowszy)
  • DirectX: wersja 10
  • Miejsce na dysku: 5 GB (HDD/SSD)

Songs of Silence – zalecane wymagania sprzętowe na PC

  • Procesor: Intel Core i7-7700T
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 1070 z 8 GB pamięci VRAM
  • Pamięć: 16 GB RAM
  • System operacyjny: Windows 10 w wersji 64-bit
  • DirectX: wersja 11
  • Miejsce na dysku: 5 GB (HDD / SSD)

Na koniec warto dodać, że autorem ścieżki dźwiękowej do Songs of Silence jest Hitoshi Sakimoto – kompozytor soundtracków m.in. do wspomnianych wyżej Final Fantasy Tactics i Valkyria Chronicles, a także Final Fantasy XII. Wygląda więc na to, że o audiowizualia gry możemy być spokojni. Więcej informacji na temat tej produkcji znajdziecie na jej oficjalnej stronie internetowej oraz na Steamie (linki poniżej).

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej