Założyciel Arkane Studios opuszcza firmę
Raphael Colantonio, założyciel francuskiego dewelopera Arkane Studios i reżyser wydanego niedawno Preya, poinformował, że odchodzi z firmy, ponieważ potrzebuje zmian po 18 latach pracy.
Kamil Zwijacz
Raphael Colantonio, założyciel Arkane Studios, odpowiedzialnego za bardzo udane projekty w postaci serii Dishonored i wydanego niedawno Preya, opuszcza swój zespół. W opublikowanym komunikacie poinformował, że jego decyzja nie ma nic wspólnego z koncernem ZeniMax, czyli właścicielem Bethesdy, a tym samym też Arkane. Deweloper uważa również, że dzięki przejęciu jego firmy ekipa mogła stworzyć najlepsze gry w swojej historii i stać się jednym z najbardziej cenionych studiów. Decyzja o odejściu podyktowana jest chęcią zmian. Colantonio twierdzi, że nie ma jeszcze sprecyzowanych planów na przyszłość, ale na pewno zamierza poświęcić czas swojemu synowi i później zastanowi się, co dalej. Zaznaczył jednak, że pozostanie w firmie tak długo, jak będzie trzeba, by zmiana w zarządzie przebiegła płynnie.

Arkane Studios to francuski deweloper założony w 1999 roku. Pierwszą grą studia było wypuszczone w 2002 roku RPG ARX Fatalis. Następnie w 2006 roku zespół stworzył Dark Messiah of Might and Magic dla Ubisoftu. Firma pomagała też przy BioShocku 2, ale naprawdę głośno zrobiło się o niej dopiero po premierze Dishonored w 2012 roku. Produkcja zdobyła uznanie recenzentów oraz samych graczy i w 2016 roku doczekała się równie udanej kontynuacji. Sam Raphael Colantonio był reżyserem wypuszczonego w tym roku Preya i wraz z Harveyem Smithem w głównej mierze odpowiadał za pierwsze przygody Corvo Attano.

GRYOnline
Gracze
- Bethesda
- Arkane Studios
- zwolnienia / zatrudnienia
- Prey (marka)
- Raphael Colantonio
Komentarze czytelników
Aen Legend

No cóż, oby jeszcze wrócił do tej pracy, bo gry Arkane pokrywają się z moim gustem. BTW, czy oni nie są też odpowiedzialni za Call Of Chthulhu?
kaszanka9 Legend

Dobrze robi, czas na inne wyzwania, w tym studiu już wiele osiągnął, a najjaśniejsza perełka to dishonored, po słabiutkim preyu widać, że przyszedł czas na zmiany. Wypalił się.
zanonimizowany768165 Legend
Od Arx Fatalis inspirowanego Ultimą Underworld, po Dark Messiah z lepszym systemem walki niż Skyrim...
Studio miało się lepiej (finansowo i lądując pod skrzydłami wielkiego wydawcy) ale żaden z ich nowszych tytułów mi nie przypadł mi do gustu. Drugiego Arx się nie spodziewałem chociaż...
Cóż, praca tam wypala, pewnie użeranie się z zarządem czy Bethesdą nie pozostaje bez śladów na zdrowiu.
zanonimizowany1182476 Pretorianin
Za Praya - "Panowie czapki z głów", gra fenomenalna. Dishonored nie ukończyłem, może to kwestia grania 5 lat po premierze, ale ten twór bioshockopodobny nie przypadł mi do gustu. Jakaś nijaka ta gra, bardzo kiepska fabuła i nieciekawy świat.