Zakończenie Fallout: New Vegas uniemożliwi dalszą grę

Jason Bergman, jeden z czołowych producentów Fallout: New Vegas, wyjaśnił dlaczego w grze nie pojawi się możliwość kontynuowania zabawy po zakończeniu głównego wątku fabularnego. Początkowo autorzy zastanawiali się nad wprowadzeniem takiej opcji, ale zrezygnowali z niej aby zachować spójność fabularną świata, który zmieni się znacznie pod wpływem gracza.

Szymon Liebert

Jason Bergman, jeden z czołowych producentów Fallout: New Vegas, wyjaśnił dlaczego w grze nie pojawi się możliwość kontynuowania zabawy po zakończeniu głównego wątku fabularnego. Początkowo autorzy zastanawiali się nad wprowadzeniem takiej opcji, ale zrezygnowali z niej aby zachować spójność fabularną świata, który zmieni się znacznie pod wpływem gracza.

Przedstawiciel Obsidian przekonuje, że twórcy włożyli sporo pracy w końcowe slajdy, które ich zdaniem były popularne wśród miłośników Fallouta 3. Na planszach wyświetlanych po zakończeniu fabuły poznamy konsekwencje naszych działań. Pokazanie tego jak zmieniła się sytuacja bezpośrednio w świecie gry byłoby wręcz niemożliwie i stąd właśnie powyższa decyzja.

Rozumowanie autorów jest proste: skoro w zakończeniu zobaczymy poważne zmiany (zależnie od stylu gry danej osoby), których nie dałoby się później przepisać na świat gry, to lepiej zamknąć przygodę definitywnie i nie psuć klimatu. Innym rozwiązaniem byłoby postawienie na nic nie znaczące konsekwencje decyzji graczy, ale to oczywiście nie wchodzi w rachubę.

Zakończenie Fallout: New Vegas uniemożliwi dalszą grę  - ilustracja #1

Powyższe podejście wyeliminuje sytuację, w której będziemy mieli wrażenie, że nasze decyzje przeszły bez echa, a postacie zamieszkujące okolicę zachowują się jakby nic się nie stało. Oczywiście samo zakończenie gry będzie wyraźnie zasygnalizowane, więc teoretycznie nikt nie zostanie zaskoczony tym, że nagle odebrano mu możliwość dokończenia zadań.

Samych wątków pobocznych w grze będzie podobno mnóstwo, a całość ma mieć mniej więcej rozmiary Fallouta 3. Studio Obsidian stawia jednak na nieco trudniejsze formy rozgrywki – jedną z nich będzie tryb hardcore, w którym postać pozbawiona odpowiednich zapasów wody umrze na pustkowiach. Z zagrożeniami post-nuklearnego świata zmierzymy się w październiku.

Fallout: New Vegas

Fallout: New Vegas

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 19 października 2010

Informacje o Grze
8.7

GRYOnline

8.6

Gracze

9.6

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2010-08-23
12:58

maslice Generał

maslice
👍

Pewnie będzie 10 DLC i weź tu od nowa przechodź.

Komentarz: maslice
2010-08-23
15:16

Dead Men Senator

Dead Men

Co do KOTORA 2 nie czepiajmy się Lucas Arts dal im 10 miesięcy na zrobienie gry więc nie cudujmy wyszło to co wyszło

Komentarz: Dead Men
2010-08-23
17:54

DogGhost Generał

DogGhost

"Powyższe podejście wyeliminuje sytuację, w której będziemy mieli wrażenie, że nasze decyzje przeszły bez echa" ale zepsuje połowę przyjemności z gry. Mam nadzieję, że w dlc to zmienią tak jak z trójką.

Komentarz: DogGhost
2010-08-23
18:04

Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Koktajl Mrozacy Mozg

W takim razie trzeba grac z poradnikiem by wylapac poboczne zadania...

Komentarz: Koktajl Mrozacy Mozg
2010-08-23
19:17

zanonimizowany158587 Senator

Eee tam, w F3 wyszło Broken Steel i kontynuacja zabawy była :)
Pewnie w NV może być podobny myk.

Komentarz: zanonimizowany158587

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl