Za to twórcy GTA 6 mieli zwolnić 34 osoby. „Rockstar desperacko próbuje uniemożliwić ludziom komunikację”

Poznaliśmy możliwe nowe szczegóły zwolnienia 34 pracowników Rockstar Games. Według prezesa Związku zawodowego Wielkiej Brytanii to „desperacka” próba uniemożliwienia ludziom komunikacji.

Maciej Gaffke

Komentarze

Za to twórcy GTA 6 mieli zwolnić 34 osoby. „Rockstar desperacko próbuje uniemożliwić ludziom komunikację”, źródło grafiki: Rockstar Games.
Za to twórcy GTA 6 mieli zwolnić 34 osoby. „Rockstar desperacko próbuje uniemożliwić ludziom komunikację” Źródło: Rockstar Games.

Nie milkną echa po zwolnieniu przez Rockstar Games 34 pracowników za „rażące wykroczenia”. Po ponad trzech tygodniach od opublikowania tej informacji, kanał People Make Games ujawnił nowe możliwe szczegóły całej sprawy, które dostarczył mu rzekomo pracownik firmy odpowiadającej za takie serie, jak Red Dead Redemption czy Grand Theft Auto.

W świeżo udostępnionym filmie w serwisie YouTube możemy zobaczyć treść wiadomości ze związkowego czatu na serwerze na Discordzie, które miały być przyczyną zwolnień kilkudziesięciu deweloperów. Jak wyglądała sekwencja zdarzeń zaprezentowana w poniższym materiale?

Na wstępie zaznaczmy, że wspomniany serwer na Discordzie łączył pracowników Rockstara, którzy należeli do związku zawodowego, z samymi przedstawicielami Niezależnego Związku Zawodowego Wielkiej Brytanii (IWGB). Powstał on w 2022 roku, aby wymieniać się informacjami w kwestii pracy – trzeba zaznaczyć, że nie można było tam dyskutować o samych grach firmy.

  1. Na początku października 2025 roku Rockstar wprowadził nowe zasady korzystania z firmowego Slacka. Na ich podstawie usunięto kanały niezwiązane z zawodowymi obowiązkami. Wśród skasowanych wątków znalazł się także ten poświęcony grom – jest on o tyle istotny, że to właśnie na nim pracownicy informowali się nawzajem o zwolnieniach w branży gier.
  2. Nowe zasady korzystania ze Slacka w Rockstar Games stały się ponoć tematem rozmów na związkowym serwerze pracowników na Discordzie. Niedługo potem kierownictwo rozesłało ponownie zaktualizowane przepisy dotyczące używania Slacka – rzekomo zrobiono to jednak po godzinach pracy.
  3. Podkreślmy, że pracowniczego e-maila w Rockstar Games można używać tylko w biurze w godzinach pracy. Przedsiębiorstwo zdecydowało się na taki krok po dużych wyciekach.
  4. Jeden z pracowników, który wciąż był w biurze po oficjalnych godzinach pracy, miał przesłać innym na serwer na Discordzie treść wiadomości od kierownictwa, która zawierała powody wprowadzenia oraz detale drugiej zmiany reguł działania wewnętrznego kanału na Slacku.
  5. Pozostali pracownicy będący członkami owego serwera na Discordzie przeczytali więc drugą wiadomość już po godzinach pracy, o czym zarządowi Rockstara doniósł jakoby jeden z nich. To właśnie udostępnienie treści wewnętrznego e-maila poza godzinami pracy miało być powodem zwolnienia 34 deweloperów.

Powyższe rewelacje w materiale skomentował prezes IWGB, Alex Marshall. Według niego to kolejna „desperacka” próba uciszenia ludzi przez Rockstar Games.

Wielokrotnie widzieliśmy, że Rockstar desperacko próbuje uniemożliwić ludziom komunikację. Ci wszyscy pracownicy od zawsze próbowali jedynie omawiać swoje wynagrodzenie i warunki pracy, aby móc je poprawić i stworzyć grę, którą pokochają miliony.

Związek zawodowy Wielkiej Brytanii z powodu tej sprawy podał firmę do sądu, a ponad 200 pracowników giganta podpisało pismo nakłaniające zarząd do przywrócenia zwolnionych kolegów. Czy rzeczywiście tak się stanie? Musimy poczekać na stanowisko twórcy opóźnionego niedawno GTA 6.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Przed premierą
2711
graczy czeka na grę.
Czekasz?

Maciej Gaffke

Autor: Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

HoMM: Olden Era jeszcze nie wyszło, a już pochłania graczy nawet na 200 godzin. Sekret tkwi w „prawdopodobnie nieograniczonej możliwości ponownego grania”

Poprzedni
HoMM: Olden Era jeszcze nie wyszło, a już pochłania graczy nawet na 200 godzin. Sekret tkwi w „prawdopodobnie nieograniczonej możliwości ponownego grania”

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl