Legenda Rockstar Games nie ma wątpliwości. Gigantyczny sukces GTA to zasługa trzech rzeczy połączonych razem

Dan Houser, czyli współzałożyciel Rosckstar Games, wyjaśnił, skąd wziął się gigantyczny sukces serii GTA. Według dewelopera przyczyniło się do tego „zmieszanie” trzech elementów.

Maciej Gaffke

Komentarze

Legenda Rockstar Games nie ma wątpliwości. Gigantyczny sukces GTA to zasługa trzech rzeczy połączonych razem, źródło grafiki: Rockstar Games.
Legenda Rockstar Games nie ma wątpliwości. Gigantyczny sukces GTA to zasługa trzech rzeczy połączonych razem Źródło: Rockstar Games.

Dlaczego seria Grand Theft Auto odniosła tak gigantyczny sukces? Na takie właśnie pytanie musiał odpowiedzieć Dan Houser na antenie brytyjskiej telewizji. Współzałożyciel Rockstar Games przyznał, że częściowo przyczyniło się do tego bycie swoistą alternatywą rzeczywistości, ukazaną w „przerysowanym, kinowym świecie”, a także fakt, że gracze mogą być w GTA „wersją samych siebie, z którą nie potrafią się utożsamić”. Jednak większą rolę odegrało w tym „zmieszanie razem” kilku innych elementów.

Jak powiedział Houser, cykl dawał pewnego rodzaju „poczucie wolności”. Tę swobodę osiągnięto poprzez złączenie strzelanki, gry wyścigowej oraz symulatora.

Wcześniej [przed wydaniem odsłon GTA – dop. red.] mieliśmy albo strzelanki, albo gry wyścigowe, albo symulatory; zmieszanie wszystkich trzech gatunków razem powodowało, że miało się poczucie swobody – przyznał Houser.

Twórca dodał również, że gry z serii GTA jako pierwsze przedstawiły ideę życia w zmyślonym miejscu. Aktualnie mamy na rynku sporo – być może nawet za dużo – tytułów, które oferują otwarty świat, wypełniony różnymi aktywnościami. Kiedy jednak GTA stawiało pierwsze kroki, wciąż był to świeży koncept.

Warto także przypomnieć, że dawny producent z Rockstar Games wypowiedział się ostatnio na temat sztucznej inteligencji w branży gier wideo, swojego najnowszego projektu, a także ujawnił kilka ciekawych sytuacji zza kulis opracowywania Red Dead Redemption 2.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Przed premierą
2713
graczy czeka na grę.
Czekasz?

Maciej Gaffke

Autor: Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

Wyłożyli gigantyczną fortunę, by przejąć Electronic Arts i jego największe marki. Teraz muszą mocno zacisnąć pasa, wierząc, że to się opłaci

Następny
Wyłożyli gigantyczną fortunę, by przejąć Electronic Arts i jego największe marki. Teraz muszą mocno zacisnąć pasa, wierząc, że to się opłaci

Microsoft chciał miło pogadać, lecz gracze nie zostawili na nim suchej nitki. Wystarczyło jedno zdanie i korporacja oberwała ze wszystkie swoje grzechy

Poprzedni
Microsoft chciał miło pogadać, lecz gracze nie zostawili na nim suchej nitki. Wystarczyło jedno zdanie i korporacja oberwała ze wszystkie swoje grzechy

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl