Z Kingdom Come: Deliverance 2 wycięto minigrę, w której Henryk sławiłby swoje bohaterskie czyny. Warhorse uniknęło jednak większych wpadek
Kingdom Come: Deliverance 2 mogło pozwolić graczom rozwiązywać niemal wszystkie konflikty śpiewem i rozmową. Twórcy ujawnili szczegóły skasowanej minigry Bard.

Każde studio prędzej czy później musi usunąć coś ze swojej gry. Może to być spowodowane m.in. troską o tempo zabawy, zbyt dużym nakładem sił lub presją czasu. Nie uniknął tego również zespół Warhorse podczas prac nad Kingdom Come: Deliverance 2 – okazuje się, że wśród licznych, wyciętych elementów znalazła się intrygująca minigra Bard. Twórcy opowiedzieli o niej w materiale dokumentującym prace nad drugą częścią przygód Henryka ze Skalicy. Film zatytułowany „Jak KCD 2 dokonało niemożliwego” od dziś możecie obejrzeć na kanale tvgry.
Warhorse Studios o wycięciu minigry Bard z KCD 2
Podczas prac nad Kingdom Come: Deliverance 2 twórcy rozważali pomysł, który zakładał opcjonalne rozwiązywanie większości problemów przez rozmowy, a nawet śpiewanie. Idea brzmiała ciekawie, ale należało jeszcze znaleźć pasującą do niej mechanikę. Najprostszą opcją mógł byćwydawał się wybór odpowiednich kwestii dialogowych. W tym przypadku odpowiedzi byłyby determinowane przez ważne wydarzenia, w jakich mogliśmy braćbraliśmy udział, dzięki czemu otrzymywalibyśmyując dostęp do bohaterskich wypowiedzi. Inny koncept zakładał zwiększanie atrakcyjności protagonisty w minigrze przypominającej karciankę.
Choć pomysł podobał się deweloperom, Bard został wycięty już na wczesnym etapie produkcji, ponieważ jego realizacja była zbyt problematyczna. Jak podkreślają twórcy, w prace nad minigrą musieliby zaangażować się członkowie różnych działów, w tym projektanci, programiści oraz autorzy skryptów. Z uwagi na to, że w założeniu gracz miałby dostęp do tej mechaniki w niemal każdym momencie, znacznie zwiększyłoby to również rolę lektorów. Postacie niezależne musiałyby bowiem reagować w odpowiedni sposób, co z kolei prowadziłoby do zbyt wielu powiązań.
Warhorse: „Potrafimy lepiej planować”
Przedstawiciele studia Warhorse zdradzili w dokumencie, że zespół uniknął stresującego wycinania fragmentów gry na kilka miesięcy przed premierą. Z ostatecznej wersji KCD 2 zniknęło wiele planowanych elementów, ale decyzjea o ich usunięciu nigdy nie byłya podejmowanea w chwili, gdy prace znalazły się na zaawansowanym etapie. Dzięki temu producentom udało się ustrzec uniknąć sytuacji, w której prawie wdrożona mechanika w ostatniej chwili lądowała w koszu. To zaskakujące, szczególnie że podobnych problemów nie ustrzegły się takie studia, jak CD Projekt Red czy Naughty Dog, o czym przeczytać możecie w książkach Wilczym śladem. Historia powstania gry Wiedźmin 3: Dziki Gon Zbigniewa Jankowskiego oraz Ostatni z nas. Zrozumieć The Last of Us Nicolasa Deneschau.
Minigra Bard oraz podejście studia Warhorse do usuwania zawartości z gier to tylko ułamek ciekawostek, z którymi spotkacie się w dokumencie „Jak KCD 2 dokonało niemożliwego”. Warto obejrzeć cały, 2-godzinny materiał o powstawaniu Kingdom Come: Deliverance 2. Film przygotowany został przez zespół Find Your Next Game w ramach programu Platinum, dzięki któremu można go obejrzeć na całym świecie w różnych językach.
Kingdom Come: Deliverance 2 zadebiutowało 4 lutego tego roku na PC oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S.
- Recenzja gry Kingdom Come Deliverance 2 – wszystko, co było wspaniałe w KCD, tu jest tak samo dobre lub jeszcze lepsze
- Kingdom Come Deliverance 2 – poradnik do gry
- Na tym polu przegrał nawet Wiedźmin 3 – dlaczego rozwój postaci i ekwipunek to dla mnie najważniejsze elementy RPG