Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 września 2019, 12:08

autor: Bartosz Świątek

Yakuza 7 - turowy system walki pozwoli lepiej wykorzystać otoczenie

Masayoshi Yokoyama - producent gry Yakuza: Like a Dragon, czyli kolejnej części gangsterskiej serii firmy Sega - przedstawił na Twitterze ogólne założenia nowego, turowego systemu walki, który trafi do tej produkcji.

System walki Yakuza: Like a Dragon zapowiada się ciekawie. - Yakuza 7 - turowy system walki pozwoli wykorzystać otoczenie - wiadomość - 2019-09-02
System walki Yakuza: Like a Dragon zapowiada się ciekawie.

W SKRÓCIE:

  1. system walki Yakuza: Like a Dragon umożliwi wykorzystywanie otoczenia;
  2. starcia mają toczyć się w żywym, ruchomym środowisku, które będzie na nie wpływało.

Niedawno doczekaliśmy się zapowiedzi kolejnej części serii Yakuza od studia Ryu Ga Gotoku, która nosi tytuł Yakuza: Like a Dragon. Produkcja wprowadzi jedną znaczącą zmianę względem poprzednich części - zamiast przypominającego bijatykę, zręcznościowego systemu walki otrzymamy turowe starcia rodem z gry jRPG. Wygląda jednak na to, że pomimo zmodyfikowanej formuły, walki pod pewnymi względami będą przypominały to, co znamy z poprzednich odsłon - gracze dostaną np. możliwość wykorzystywania elementów otoczenia. Informacja pochodzi z tweetów producenta gry, Masayoshi Yokoyamy, przetłumaczonych przez portal Gematsu.

System walki nosi nazwę Live Command RPG Battle. Starcia zrealizowane w ramach tej mechaniki będą się toczyły na tej samej mapie, po której normalnie porusza się postać gracza. Co ważne, w momencie rozpoczęcia walki bohaterowie nie przestaną się ruszać - podobnie jak otaczający ich świat - co w niektórych sytuacjach może sprawiać problemy, albo oferować dodatkowe możliwości. Przykładowo, droga do któregoś z wrogów może zostać zablokowana, a jeśli obok naszego protagonisty przejedzie rowerzysta, będzie można schwycić rower i wykorzystać go w roli broni. Gdy ktoś zostanie rzucony na drogę, może zostać potrącony przez samochód.

O kolejności podejmowanych działań zadecydują statystyki postaci, ale bohaterowie będą mogli przeszkadzać oponentom poza swoimi turami (np. bić wrogów przebiegających obok nich). Obserwując czynności wykonywane przez nasze postacie, będziemy też mogli wciskać przyciski, by zrobić coś dodatkowo albo wpłynąć na skuteczność ataku.

Yakuza: Like a Dragon zadebiutuje w Japonii 16 stycznia 2020 roku. Europejska premiera odbędzie się nieco później. Gra będzie dostępna na konsoli PlayStation 4.

  1. Ryu Ga Gotoku – strona oficjalna
  2. Sega - strona oficjalna