Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 sierpnia 2019, 11:02

autor: Adrian Werner

Yakuza 7 zapowiedziana z turowym systemem walki

Zapowiedziano grę Yakuza 7. Produkcja będzie mocno różniła się od poprzednich części serii. Poza nowym bohaterem i miastem autorzy zdecydowali się porzucić zręcznościową mechanikę walki na rzecz turowego systemu bitewnego.

Gra ukaże się w przyszłym roku. - Yakuza 7 zapowiedziana z turowym systemem walki - wiadomość - 2019-08-30
Gra ukaże się w przyszłym roku.
YAKUZA 7 W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Sega
  2. Wydawca: Sega
  3. Gatunek: gra akcji
  4. Platformy: PS4
  5. Data premiery: 2020 r.

Firma Sega wreszcie oficjalnie zapowiedziała grę Yakuza 7, czyli kolejną odsłonę popularnego gangsterskiego cyklu. Produkcja zmierza na PlayStation 4 i zadebiutuje w Japonii 20 stycznia przyszłego roku. Gracze w Europie oraz Stanach Zjednoczonych tradycyjnie poczekają dłużej, ale premiera na tych rynkach również ma nastąpić w 2020 r. W tych terytoriach produkcja zatytułowana będzie Yakuza: Like a Dragon.

Yakuza 7 przyniesie wiele zmian w porównaniu z poprzednią odsłoną cyklu. Od dawna wiemy, że w roli głównego bohatera Kazumę Kiryu zastąpi postać imieniem Ichiban Kasuga. Zgadza się on wziąć na siebie winy swojego przełożonego, przez co na osiemnaście lat ląduje w więzieniu. Akcja zaczyna się, gdy opuszcza jego mury w 2019 r. Na wolności szybko zostaje zdradzony przez swoich dawnych towarzyszy i ostatecznie ląduje w mieście Yokohama.

Główną lokacją gry będzie dzielnica Isezaki Ijincho w Yokohamie, która rozmiarami ma trzykrotnie przebijać znane z poprzednich odsłon tokijskie Kamurocho. Miejscówka ta nigdy wcześniej nie pojawiła się w tej serii, co powinno przypaść do gustu osobom, które narzekały na recycling starych map w kolejnych częściach cyklu.

Największa zmiana zajdzie w mechanizmach rozgrywki. Autorzy porzucili zręcznościowy system walki i zastąpili go turowymi bitwami, przypominającymi te z japońskich RPG-ów. W trakcie potyczek pokierujemy drużyną bohaterów, z których każdy posiadać ma unikalny styl walki oraz techniki specjalne.

Twórcy gry zdają sobie sprawę, że tak radykalna zmiana systemu walki jest ryzykowna. Wierzą jednak, że opracowali system, który zapewni równie duże emocje co wcześniejsze odsłony. Jeśli nie przypadnie on do gustu graczom, to w kolejnych częściach może on zostać porzucony na rzecz starych rozwiązań.

Warto na koniec wspomnieć, że w kwietniu z okazji Prima Aprilis Sega wypuściła gameplay pokazujący turowy system walki w nowej odsłonie cyklu. Teraz wiemy, że nie był to jedynie żart.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej