Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 marca 2025, 21:02

autor: Adrian Werner

Wydajność Assassin's Creed: Shadows na konsolach bez tajemnic. Ubisoft ujawnił, jakie ulepszenia dostanie wersja na PS5 Pro

Firma Ubisoft ujawniła wszystkie tryby graficzne, które zaoferują konsolowe wersje gry Assassin's Creed: Shadows.

Źródło fot. Ubisoft
i

Aktualizacja #2 (14 marca, godz. 21:02)

Gra Assassin’s Creed: Shadows dość szybko otrzymała status „zweryfikowanej” na Steam Decku (najwyższy możliwy), czym Ubisoft nie omieszkał pochwalić się na X. Microsoft z kolei poinformował dziś, że po zakupie produkcję będzie można uruchomić w ramach programu „Stream your own game”, będącego częścią usługi Xbox Game Pass Ultimate.

Aktualizacja #1 (12 marca, godz. 21:58)

Steam Deck to oczywiście nie konsola, ale skoro mówimy o tym, jak Assassin’s Creed: Shadows działać będzie na poszczególnych platformach, warto dodać, że dziś Ubisoft ogłosił, iż produkcja będzie grywalna na przenośnym sprzęcie Valve już na premierę.

Jest to dość zaskakująca, choć niewątpliwie pożądana informacja, gdyż dokładnie miesiąc temu, odpowiadając na najczęściej zadawane przez graczy pytania, firma zakomunikowała, że w dniu debiutu w AC: Shadows nie zagramy na Steam Decku, albowiem specyfikacja tego urządzenia jest niższa niż minimalne wymagania sprzętowe gry na PC.

Wygląda jednak na to, iż udało się ją odpowiednio dostosować. Niemniej trzeba zaznaczyć, że nie wiadomo, jak „Asasyn w Japonii” będzie działać na urządzeniu Valve. Ubisoft zaznaczył bowiem, iż czeka, aż produkcja otrzyma odpowiedni status („zweryfikowana” lub „grywalna”).

Oryginalna wiadomość (7 marca, godz. 10:09)

Już tylko trzynaście dni dzieli nas od premiery Assassin's Creed: Shadows, więc firma Ubisoft wręcz zasypuje nas świeżymi informacjami na temat tego projektu. Najnowsze dotyczą technicznych aspektów konsolowych wydań gry.

Przede wszystkim poznaliśmy szczegóły różnych trybów, które dostępne będą w AC Shadows na konsolach PlayStation 5, PS5 Pro i Xbox Series X/S.

PlayStation 5

Standardowe PS5

Tryb

Rozdzielczość

Klatki na sekundę

Ray tracing

Performance (tryb wydajności)

Upscalowane 2160p

60 fps-ów

Selektywny*

Fidelity (tryb jakości)

Upscalowane 2160p

30 fps-ów

Standardowy**

Balanced (tryb zbalansowany)

Upscalowane 2160p

40 fps-ów

Standardowy**

PS5 Pro

Tryb

Rozdzielczość

Klatki na sekundę

Ray tracing

Performance (tryb wydajności)

Upscalowane 2160p

60 fps-ów

Standardowy**

Fidelity (tryb jakości)

Upscalowane 2160p

30 fps-ów

Rozszerzony**

Balanced (tryb zbalansowany)

Upscalowane 2160p

40 fps-ów

Rozszerzony**

Jak widać, na PS5 Pro dostaniemy te same tryby, ale za to będą one oferowały lepszy ray tracing w porównaniu z analogicznymi trybami na podstawowym PlayStation 5.

Xbox Series X/S

Xbox Series X

Tryb

Rozdzielczość

Klatki na sekundę

Ray tracing

Performance (tryb wydajności)

Upscalowane 2160p

60 fps-ów

Selektywny*

Fidelity (tryb jakości)

Upscalowane 2160p

30 fps-ów

Standardowy**

Balanced (tryb zbalansowany)

Upscalowane 2160p

40 fps-ów

Standardowy**

Xbox Series S

Na XSS dostępny będzie tylko jeden tryb.

Tryb

Rozdzielczość

Klatki na sekundę

Ray tracing

Fidelity (tryb jakości)

Upscalowane 1620p

30 fps-ów

Selektywny*

DEFINICJE:

  1. *Selektywny ray tracing: wykorzystywany tylko w kryjówce.
  2. **Standardowy ray tracing: wykorzystywany do obliczania globalnego oświetlenia dla rozproszonego światła w całym świecie gry.
  3. ***Rozszerzony ray tracing: wykorzystywany do obliczania globalnego oświetlenia dla rozproszonego światła w całym świecie gry, jak również do generowania efektów odbić.

Oczywiście, jeśli Wasz telewizor nie wspiera 2160p (np. macie tylko 1080p), to gra się do tego dostosuje.

Ponadto korzystanie z trybu zbalansowanego (40 kl/s) będzie wymagało posiadania ekranu o częstotliwości odświeżania 120 Hz.

Assassin's Creed: Shadows powstaje z myślą o pecetach oraz konsolach Xbox Series X, Xbox Series S i PlayStation 5. Premiera zaplanowana została na 20 marca tego roku. Gra zaoferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.

  1. Oficjalna strona serii
  2. Po 6 godzinach w Asassins Creed Shadows wolałbym, żeby mapa była mniejsza, ale budowanie bazy zaskakuje

Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej