Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 stycznia 2014, 09:07

autor: Asmodeusz

World of Tanks – Test aktualizacji 8.11: tym razem bez nowych czołgów

Rozpoczęły się testy kolejnej aktualizacji do World of Tanks oznaczonej numerem 8.11. Tym razem nie otrzymamy nowych pojazdów; w zamian za to dostaniemy nowy tryb gry, kilka map oraz całą gamę poprawek i usprawnień.

Zgodnie z założeniem Wargaming.net, w tym roku otrzymamy znacznie mniej nowych maszyn – producenci zamierzają się skupić głównie na zbalansowaniu rozgrywki oraz usprawnieniu silnika graficznego. Pierwsza aktualizacja World of Tanks w 2014 roku a zarazem ostatnia z serii 8.xx jest przygotowaniem gruntu pod nadchodzące zmiany. Nowe mapy, rebalans już istniejących, dodatkowy tryb gry oraz poprawki UI – to wszystko otrzymamy w najbliższych tygodniach.

Zimowy Himmelsdorf - World of Tanks – Test aktualizacji 8.11: tym razem bez nowych czołgów  - wiadomość - 2014-01-26
Zimowy Himmelsdorf

Standardowo zaczniemy od nowego trybu gry: zapowiedzianej niedawno konfrontacji. Starcia będą rozgrywały się na istniejących mapach a zmianie ulegnie skład drużyny: tym razem walczyć ze sobą będą dwie nacje (Chińczycy i Japończycy aktualnie są wykluczeni z tego typu rozgrywek ze względu na zbyt małą ilość pojazdów). Pomysł na papierze wydaje się interesujący: wiele osób chciałoby rozegrać starcie niemieckich wojsk pancernych z radzieckimi tankami, bądź też przekonać się, czy pojazdy amerykańskie są rzeczywiście lepsze od brytyjskich. Niestety, tryb ten aktualnie budzi wiele kontrowersji. Grając amerykańskimi Shermanami bądź Jacksonami VI poziomu może się zdarzyć, że natkniemy się na radziecką pięść pancerną składającą się z piętnastu KV-1S. Niektórzy użytkownicy zdążyli już natrafić na armię francuską X poziomu, w której skład wchodziły same pojazdy z magazynkami rewolwerowymi – opisana bitwa zakończyła się w kilka minut. Na szczęście twórcy gry pozwalają nam na ewentualne wyłączenie tego trybu.

Ruinberg w ogniu - World of Tanks – Test aktualizacji 8.11: tym razem bez nowych czołgów  - wiadomość - 2014-01-26
Ruinberg w ogniu

Pomimo, że nie otrzymaliśmy nowych maszyn, część z nich uległa wyraźnemu osłabieniu. Obiekt 268, Foch 155, T110E4 oraz T110E5 straciły 100 punktów obrażeń (z 850 do 750), w zamian za to zyskały odrobinę większą szybkostrzelność. WT auf E-100 natomiast ma znacznie mniejszą celność w ruchu – jego celownik jest 3x większy niż poprzednio. Zmiany te mają na celu częściowe osłabienie niszczycieli czołgów i zbalansowanie tej klasy pojazdów w porównaniu do innych maszyn.

Kolejne zmiany dotknęły aż czterech map. Autostrada, Erlenberg, Północny zachód oraz Redshire zostały gruntownie przebudowane, zaś celem twórców było stworzenie bardziej dynamicznej rozgrywki, wyrównanie szans obu drużyn i zapewnienie należytej osłony terenowej przed ogniem snajperskim dla atakujących.

Nowa Autostrada.
Nowa Autostrada.

Autostrada uległa prawdopodobnie największym zmianom. Cała mapa została „spłaszczona”, zaś drużyna startująca na południu otrzymała własny fragment miasta, w którym może schronić się przed ostrzałem artyleryjskim. Dodatkowo na polu pojawiły się domki dające osłonę atakującym tamtędy czołgom średnim. Erlenberg również uległ wyrównaniu – stare wzgórza są teraz zaledwie pagórkami. Oprócz tego flagi (bazy) zostały przesunięte i znajdują się aktualnie obok skrajnych mostów. W założeniu ma to zmniejszyć ilość pojedynków snajperskich, zmusić czołgi średnie do walki na flankach (np. w okolicy zamku) oraz pozwolić ciężkim czołgom na atak środkiem mapy.

Redshire to kolejna mapa, którą ciężko będzie poznać po liftingu. Wzgórza znajdujące się w okolicy flag zostały obniżone, zaś centralna górka została podzielona na trzy mniejsze pagórki. Oprócz tego usunięto wiele drzew i krzaków, przez co gra powinna stać się dynamiczniejsza i nie polegać na wykrywaniu pojedynczych celów dla stojących na tyłach snajperów. Ostatnią zmienioną mapą jest Północny zachód. Tutaj otrzymaliśmy jedynie nową ścieżkę ataku (w miejscu, gdzie przedtem znajdowało się jezioro) oraz łagodniejsze podjazdy do obu flag.

Miniaturowa mapa nowej lokacji: Windstorm.
Miniaturowa mapa nowej lokacji: Windstorm.

Oprócz tego dodano trzy nowe mapy: Himmelsdorf in Winter, Ruinberg on Fire oraz Windstorm. Dwie pierwsze są praktycznie identyczne jak aktualnie istniejące w grze lokacje – różnią się jedynie szatą graficzną oraz dodatkowymi efektami (np. na nowym Ruinbergu nieustannie pada deszcz a część budynków stoi w ogniu). Windstorm natomiast to zupełnie nowe pole walki: podobnie jak w przypadku Linii Zygfryda będziemy mogli walczyć zarówno na otwartym terenie jak i w ciasnych uliczkach pomiędzy gęsto rozsianymi budynkami.

Szybkie przetrenowanie oraz przeniesienie załogi.
Szybkie przetrenowanie oraz przeniesienie załogi.

Ostatnie zmiany dotyczą interfejsu użytkownika. Znacznie ułatwiono wymianę załogi pomiędzy czołgami (np. w przypadku czołgu premium) – wszystko odbywa się za pomocą jednego kliknięcia. Umożliwiono również przetrenowanie całej załogi: ponownie wystarczy jeden „klik”. Dodano również możliwość przeglądania historii czatu w grze oraz, co ważniejsze, pozwolono na całkowite wyłączenie go podczas rozgrywki. Po zaznaczeniu odpowiedniej opcji zobaczymy jedynie rozkazy wydawane za pomocą kółka poleceń oraz komentarze naszych towarzyszy z plutonu.

Pełna lista zmian wraz z instrukcjami pozwalającymi na zalogowanie się na serwer testowy znajduje się tutaj.