Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 17 listopada 2015, 10:21

autor: Adrian Werner

Wizards and Wagons - zadebiutowała niebanalna strategia fantasy autorów Autumn Dynasty

Znane z serii Autumn Dynasty studio Touch Dimensions wypuściło swój najnowszy mobilny projekt. Jest nim nietypowa strategia fantasy Wizards and Wagons, w której wcielamy się w kupca przewożącego towary przez pełne potworów i bandytów szlaki.

Jedną z najsympatyczniejszych cech rynku mobilnego jest to, że rzadko kiedy musimy długo czekać na gry. Najczęściej od pierwszej zapowiedzi do premiery mijają co najwyżej miesiące. Tak też się stało w przypadku Wizards and Wagons, czyli nietypowej strategii fantasy autorów wyśmienitego Autumn Dynasty. Twórcy ujawnili ten projekt w połowie września i właśnie trafił on do sprzedaży.

Produkcja kosztuje 4,99 euro, czyli w przeliczeniu około 21 złotych. Sporo, jak na projekt mobilny, ale należy on do kategorii premium, a więc nie posiada mikropłatności. Obecnie Wizards and Wagons dostępne jest tylko na systemy iOS, ale biorąc pod uwagę poprzednie dokonania studia Touch Dimensions są spore szanse na wydanie androidowe.

Akcja Wizards and Wagons zaczyna się tam, gdzie większość klasycznych historii fantasy się kończy. Terroryzujący świat Demoniczny Lord został pokonany, więc śmiertelnicy ponownie mogą cieszyć się pokojem. Problem w tym , że bohaterowie nagle stali się bezrobotni. Wśród nich jest nasza postać, która zamiast załamywać ręce postanawia rozkręcić własny biznes i zostać kupcem. Heros nadaje się do tej roboty doskonale, dlatego że tereny pomiędzy miastami wciąż są niebezpieczne i pełno tam osieroconych sługusów Demonicznego Lorda, bezwzględnych rabusiów oraz zwykłych głodnych potworów.

Ten ciekawy pomysł został zrealizowany w formie strategii ekonomicznej wzbogaconej elementami zainspirowanymi gatunkiem tower defense. Rozgrywka dzieli się na dwie płaszczyzny. Pierwszą z nich jest oczywiście handel. Musimy kupować właściwe towary, sprzedawać je z zyskiem i sprawnie inwestować zarobione pieniądze. Świat gry jest całkiem sporych rozmiarów i należy rozgryźć, które miasta są najlepszymi źródłami konkretnych towarów, a które ich najbardziej potrzebują. Nie zabrakło także licznych zadań specjalnych przydzielanych przez postacie niezależne od gildie.

Drugą płaszczyzną są same wyprawy. Wyruszamy w nie mocno opancerzonym wozem i musimy w jednym kawałku dotrzeć do celu. Po drodze atakują nas liczni przeciwnicy, a eliminowanie ich wymaga instalowania na pojeździe różnorodnego uzbrojenia, jak również regularnego ulepszania jego części. Te podróże przypominają klasyczne strategie defensywne, więc choć mamy możliwość bezpośrednio wpływać na przebieg potyczek, to najważniejszą rolę odgrywa odpowiednie przygotowanie.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej