Znane z serii Chainsaw Warrior studio Auroch Digital pracuje nad pecetową grą Last Days of Old Earth. Będzie to turowa strategia 4X, której akcja osadzona zostanie na powierzchni dogorywającej Ziemi.
Firma Slitherine zapowiedziała nową strategię 4X zatytułowaną Last Days of Old Earth. Utrzymana ona będzie w klimatach science-fiction, ale zamiast w kosmosie, jej akcja toczyć się ma na dogorywającej Ziemi. Tym samym produkcja ma przypominać pod względem rozgrywki takie pozycje jak Sid Meier’s Alpha Centauri i Sid Meier's Civilization: Beyond Earth. W planach jest jedynie wersja pecetowa. Na razie nie podano konkretnej daty premiery i ograniczono się do stwierdzenia, że w lutym wczesna wersja trafi do sprzedaży w Steam Early Access. Projekt powstaje w studiu Auroch Digital (autorzy m.in. ciepło przyjętej serii Chainsaw Warrior), a przy pracach pomaga zespół The Wintermute Company.
Akcja gry toczyć się będzie w odległej przyszłości, w czasach gdy Słońce zaczęło powoli wygasać. Doprowadziło to do zamarznięcia znacznej powierzchni Ziemi i ocalałe resztki ludzkości zmuszone zostały do przemieszczenia się w okolice równika, gdyż tylko tam temperatura jest na tyle wysoka, aby przeżycie było możliwe. Co gorsza, na planecie pojawiła się wroga frakcja robotów znana jako Automata, zbudowana w niewiadomym celu przez dawno wymarłą obcą cywilizację.
Gracz będzie mógł objąć dowództwo zarówno nad resztkami ludzkości, jak i robotami. Każda z tych frakcji ma być zupełnie odmienna, oferując inne strategie, jednostki, budynki i technologie. Celem każdej strony będzie wykorzystanie pozostałych na Ziemi surowców do unicestwienia konkurencji.
Jak na strategię 4X przystało, w Last Days of Old Earth zajmiemy się gromadzeniem surowców, budową miast, prowadzeniem badań naukowych oraz szkoleniem armii, którą potem wykorzystamy do toczenia wojny z wrogą frakcją. Każda strona ma posiadać trzydzieści typów jednostek. Podczas starć kluczową rolę odegra właściwe wykorzystywanie terenu. Przykładowo, wspięcie się na szczyt góry zwiększy zasięg widzenia, a wejście w środek lasu utrudni wykrycie naszych wojsk. Wszystko to rozgrywać się ma w systemie turowym.
Spory wpływ na przebieg rozgrywki mają mieć obdarzeni unikalnymi mocami bohaterowie, których w grze w sumie znajdziemy dwudziestu czterech. Ponadto zabawę wzbogaci zestaw ponad sześćdziesięciu zdolności i będziemy mogli w nie wyposażyć zarówno herosów, jak i zwykłe jednostki. Wszystkim tym będziemy bawili się w trybie skirmish dla pojedynczego gracza lub też w ramach potyczek multiplayer. Nie zabraknie także kampanii fabularnej.

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.