Star Wars: Battlefront rozpoczęło podbój amerykańskiego rynku gier. W Polsce premiera nastąpi dopiero w czwartek. Pierwsze recenzje są pozytywne, choć produkcja raczej nie wywołała powszechnego zachwytu.
Star Wars: Battlefront, czyli jedna z najbardziej wyczekiwanych produkcji tego roku, wreszcie trafiła do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. My musimy wykazać się cierpliwością jeszcze przez dwa dni, gdyż polska premiera nastąpi dopiero w czwartek, czyli 19 listopada. Przypomnijmy, że gra została opracowana z myślą o pecetach oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. W naszym kraju otrzyma lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.
Pojawiły się już także pierwsze recenzje. Kilka wybranych przytaczamy poniżej:
Jak widać, recenzje są całkiem przyzwoite, choć bez wątpienia firma Electronic Arts i studio DICE liczyły na znacznie więcej.
Warto zauważyć, że na razie recenzji jest dosyć niewiele. Wynika to z tego, że kilka dni temu Electronic Arts zorganizowało dla prasy event, ale podczas niego dziennikarze mieli tylko kilkanaście godzin na zabawę z grą. Sporo redakcji opracowało swoje teksty także na podstawie dziesięciu godzin z tym tytułem, jakie oferuje na konsoli Xbox One usługa EA Access. Wiele serwisów uznało jednak, że to zbyt krótki czas, aby można było w pełni ocenić projekt tego typu. Do takiego wniosku doszli również nasi redaktorzy, dlatego na razie zdecydowaliśmy się jedynie na opublikowanie tekstu z pierwszymi wrażeniami, a pełną recenzję puścimy w przyszłym tygodniu.

Warto przy okazji wspomnieć, że amerykańską premierę poprzedził debiut powieści Battlefront: Twilight Company autorstwa Alexandra Freeda. Wydawnictwo Uroboros szykuje polską wersję, zatytułowaną Battlefront: Kompania Zmierzch, która trafi na półki rodzimych księgarni 2 stycznia.
Książka opowiada o losach tytułowej kompanii rebeliantów. Dostają oni rozkaz opuszczenia bronionych pozycji, ale podczas odwrotu otrzymują pomoc od niespodziewanego sojusznika, dzięki któremu zyskują szansę na uderzenie w samo serce wojennej machiny Imperium.
Więcej:To była fatalna końcówka TGA 2025. Taka zapowiedź na finał, to jak żadna zapowiedź
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.