Dziś piszemy o wyglądzie i specyfikacji wersji deweloperskiej konsoli Project Scorpio (dev kit), wspólnych rozgrywkach rankingowych użytkowników PC i XOne w Gears of War 4 (cross-platform) oraz o tajemniczym odliczaniu na stronie gry The Long Dark (prawdopodobnie do wypuszczenia kampanii fabularnej i/lub premiery). Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Tydzień temu Microsoft za pośrednictwem serwisu Eurogamer (a dokładniej Digital Foundry) ujawnił specyfikację techniczną konsoli Project Scorpio, a teraz Gigant z Redmond poprzez Gamasutrę dostarczył nowe informacje na temat ulepszonej wersji Xboksa One – a dokładniej na temat jej wersji deweloperskiej (dev kit). Przede wszystkim poznaliśmy wygląd urządzenia (na zdjęciach poniżej), a to daje nam jakieś pojęcie o tym, jak będzie prezentował się standardowy, sklepowy model. Co się zaś tyczy możliwości, to dev kit będzie nieco potężniejszy niż odmiana przeznaczona dla graczy – dzięki 44 jednostkom obliczeniowym (zamiast 40) i 24 GB RAM-u (zamiast 12) osiągnie moc 6,6 TFLOPS (zamiast 6). Wszystko po to, by twórcy gier nie musieli się przesadnie ograniczać. Poza tym wersja deweloperska zostanie wyposażona m.in. w wyświetlacz na przedniej ścianie obudowy, więcej gniazd USB i dodatkowe boczne wloty powietrza.


Coś, co przez minioną dekadę było swoistym tematem tabu – wspólne wieloosobowe rozgrywki użytkowników pecetów i konsol w strzelankach – wraca do łask. Od stycznia bieżącego roku w Gears of War 4 funkcja cross-play jest dostępna w szybkich spotkaniach, natomiast wkrótce posiadacze komputerów osobistych i Xboksa One będą mogli mierzyć się również w meczach rankingowych (nie wiadomo, kiedy dokładnie stosowna aktualizacja zostanie wypuszczona). Studiu The Coalition decyzję taką podyktowała spadająca liczba graczy w trybach Core i Competitive na PC. Co jednak ciekawe, konsolowi gracze będą mogli zablokować sobie dobieranie pecetowców do rozgrywek.
Na oficjalnej stronie internetowej mroźnego survivalu The Long Dark rozpoczęto tajemnicze odliczanie, które dobiegnie końca za 21 dni – dokładnie 4 maja o godz. 19:00. Oczywiście nie wiemy, co się wydarzy tego dnia o tej godzinie – w ogłoszeniu towarzyszącym odsłonięciu zegara studio Hinterland napisało tylko, że przed premierą kampanii fabularnej ukaże się jeszcze jedna aktualizacja trybu sandboksowego. Więc za 21 dni wyjdzie ta aktualizacja? Czy może raczej – i to wydaje się bardziej prawdopodobną opcją – wtedy doczekamy się kampanii (pierwotnie jej pierwsza część miała ukazać się wiosną 2016 roku)? Niewykluczone, że równocześnie nastąpi wyjście The Long Dark z Wczesnego Dostępu, skoro na karcie gry na Steamie czytamy: „Chcemy pozostać w Early Access, dopóki nie wypuścimy pełnego trybu fabularnego”. Zatem jedno jest pewne – 4 maja wydarzy się coś dużego.

Polecamy też Waszej uwadze najnowsze obrazki w naszej galerii…
…jak również najnowsze filmy z gier:
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
2

Autor: Krzysztof Mysiak
Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.