Wieści ze świata (Linux Foundation, Steam Greenlight, ID@Xbox) 5/12/13
Dziś piszemy m.in. o dołączeniu przez firmę Valve do organizacji Linux Foundation, kolejnych grach z „zielonym światłem” w programie Steam Greenlight, a także deweloperach biorących udział w programie ID@Xbox. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
Marcin Skierski
Mars: War Logs
Codzienną akcją promocyjną platformy Steam objęto grę Mars: War Logs. Dzieło studia Spiders możecie aktualnie nabyć 75% taniej. Obecnie produkcja kosztuje 4,99 euro (ok. 21 zł). Promocja zakończy się jutro o godzinie 19:00.
Valve / Linux Foundation
Firma Valve dołączyła do organizacji Linux Foundation, wspierającej deweloperów tworzących gry i aplikacje z myślą o systemach operacyjnych z rodziny Linux. Valve w ten sposób coraz bardziej inwestuje w Linuksa. Dla jego użytkowników może to oznaczać w przyszłości jeszcze więcej gier kompatybilnych z tym systemem.

Steam Greenlight
Firma Valve ujawniła kolejnych 100 gier i programów, które uzyskały „zielone światło” w ramach programu Steam Greenlight, dzięki czemu w przyszłości powinny pojawić się w ofercie Steama. Pełna lista tytułów prezentuje się następująco:
- 3089 - An Action RPG
- 99 Levels to Hell
- Abducted
- Alpha Kimori Great Doubt
- Aqua Kitty - Milk Mine Defender
- Arcane Worlds
- Armed!
- Avan Stroy
- Bardbarian
- Beware Planet Earth!
- BlackSoul
- Bloom: Memories
- Captain Morgane and The Golden Turtle
- CDF Ghostship
- Coma: Mortuary
- Company of Heroes: Eastern Front
- Consortium
- continue?9876543210
- Conversion
- Critical Point: Incursion
- Deathfire: Ruins of Nethermore
- Dex
- Dragons and Titans
- Dragons' Odyssey
- Drakerz-Confrontation
- Driftmoon
- EF-12 - 3D FTG Maker
- Enola
- EvilQuest
- Final Rush
- FootLOL: Epic Fail League
- Frogatto & Friends
- Full Bore
- Geekbench 2
- Girls Like Robots
- Global Outbreak
- Go! Go! Nippon! ~My First Trip To Japan~
- Grapple
- Gridiron Solitaire
- Guerrilla Bob
- Guns N Zombies
- Guts!
- High Strangeness
- Ichi
- Imagia
- Imagine Nations
- Interference
- International Racing Squirrels
- Kingz Online
- Krautscape
- La Tale
- Light
- Major Mayhem
- Malevolence: The Sword of Ahkranox
- Mansion Lord
- Masters of the World - Geopolitical Simulator 3
- Masterspace
- Mitsurugi Kamui Hikae
- Mobiloid
- Modulate
- Monster Shooter
- Mr. Bree+
- Muffin Knight
- Narcissu 1st & 2nd
- Of Light & Shadow
- One Finger Death Punch
- Organic Panic
- Out of the Park Baseball 14
- Out There Somewhere
- Paper Sorcerer
- Pitiri 1977
- Pixel Piracy
- Potatoman Seeks the Troof
- Probably Archery
- Red Baron
- Residue
- Rooks Keep
- Saturday Morning RPG
- Scraps
- Skyjacker
- Spacecom
- Spellirium
- Sprite Lamp
- Stasis
- Super Code Webpage Developer
- The DyVox Sandbox
- The Girl and the Robot
- The Last Door - Season One
- The Stomping Land
- Tower of the Gorillion
- TowerClimb
- Turbo Dismount
- Unearthed: Trail of Ibn Battuta
- Victory: The Age of Racing
- Villagers and Heroes
- War of the Human Tanks
- Wayward
- WazHack
- Wyv and Keep
- Zombie Grinder
ID@Xbox
Firma Microsoft ujawniła listę 33 deweloperów biorących udział w programie ID@Xbox. Przypomnijmy, że pozwoli on twórcom niezależnym na znacznie łatwiejsze wydawanie swoich produkcji na Xboksie One. Zarejestrowane w programie ID@Xbox studia otrzymają za darmo dwa zestawy deweloperskie nowej konsoli, a firma Microsoft nie będzie pobierała żadnych opłat za samodzielne wydawanie gier na swojej platformie oraz za wypuszczanie aktualizacji. Dodatkowo proces certyfikacji ulegnie znacznemu usprawnieniu. Lista zespołów biorących udział w programie ID@Xbox wygląda następująco (w nawiasie podano przykładowe gry tych twórców):
- Behaviour (WET, Naughty Bear: Panic in Paradise)
- Bongfish (Stoked: Big Air Edition)
- Born Ready (Strike Suit Zero)
- Capy (Super Time Force)
- Comcept (Soul Sacrifice, Mighty No. 9)
- Crytek (serie Crysis, Far Cry)
- Definition 6 (SpyParty)
- Demiurge (Shoot Many Robots)
- Double Eleven (LittleBigPlanet Vita)
- Double Fine (Brutal Legend)
- Drinkbox (Tales From Space: About a Blob)
- Gaijin Games (seria Bit.Trip)
- Halfbrick Studios (Fruit Ninja)
- Happion Labs (Energy Hook)
- Hidden Path (Defense Grid)
- High Voltage Software (The Conduit)
- Inis (Elite Beat Agents)
- Iron Galaxy (Divekick)
- Jackbox Games (You Don't Know Jack)
- Nicalis (Cave Story, VVVVVV)
- Ninja Bee (A World of Keflings)
- Other Ocean (Super Monkey Ball iOS, Dark Void Zero)
- Panic Button (Kinect Star Wars)
- Signal Studios (Toy Soldiers)
- Slightly Mad Studios (Need for Speed: Shift, Project CARS)
- Team 17 (seria Worms)
- Team Colorblind (Jetpack Brontosaurus, Aztez)
- The Men Who Wear Many Hats (Organ Trail, Max Gentlemen)
- The Odd Gentlemen (The Misadventures of P.B. Winterbottom)
- Vlambeer (Ridiculous Fishing)
- WayForward (seria Shantae)
- Zeboyd Games (Cthulu Saves the World)
- Zen Studios (seria Zen Pinball)
Galeria obrazków
Polecamy Waszej uwadze najnowsze obrazki w galeriach…
Galeria filmów
…a także najnowsze filmy z gier:
- War Thunder – czołgi
- Bravely Default: Flying Fairy – zwiastun na premierę
- Construction Machines 2014 – trailer
- ZEN Pinball 2 – zwiastun wersji na PS4
- The Wolf Among Us – kulisy produkcji
Więcej:Sprzedaż Dragon Ball Z: Kakarot, nowe sterowniki od Nvidii i inne wieści
Komentarze czytelników
Kazioo Senator
Moglibyście napisać prawdę o ID@Xbox, a nie tylko PR-ową ściemę? Bo tak się składa, że indie devy są wkurzeni na Microsoft (pomijając to, że wielu zostało zupełnie zignorowanych).
Microsoft znowu wymusza, by gra indie była albo pierwsza na xbox, albo równocześnie na obu konsolach. W przypadku gdy gra była wcześniej na PS4 nie ma prawa wstępu do Xbox, podczas gdy Sony nie wydziwia i nie stawia żadnych absurdalnych warunków. Efekt jest taki, że ci co chcą być na obu konsolach nie mają wyjścia i są zmuszeni priorytetowo traktować Xboxa, a że często nie mają środków by wydać na dwóch platformach na raz, to muszą wydać najpierw na Xbox i często wstrzymać rozwój wersji na PS4.
Kyriet Pretorianin
Aby uzupełnić powyższy komentarz przypomnę, że sytuacja opisana przez Kazioo miała miejsce między innymi przy Heave Rain, gdy Microsoft użył wymówki, że gra jest o porywaniu dzieci i wywołałaby skandal (no pewnie, jeszcze czego).