Dzięki wypowiedziom kluczowych deweloperów pracujących nad grą Wiedźmin 4 dowiedzieliśmy się trochę nowego na temat następnej odsłony przebojowego cyklu RPG-ów studia CD Projekt RED.
Najważniejszym wydarzeniem The Game Awards 2024 okazała się premiera pierwszego zwiastuna gry The Witcher 4. Po gali w kilku serwisach pojawiło się wiele artykułów poświęconych temu projektowi. Dwa najciekawsze opublikowały redakcje Gamestar oraz IGN, gdyż poza spekulacjami teksty te zawierają wypowiedzi samych deweloperów.
Z serwisem Gamestar rozmowę przeprowadzili Miles Tost, czyli projektant poziomów, odpowiedzialny głównie za otwarty świat Wiedźmina 4, oraz zajmujący się aspektami narracyjnymi gry Philipp Weber.
Autorzy mówili także o tym, że nad grą pracuje wielu nowych deweloperów i musieli im wytłumaczyć kluczowe elementy tej marki. Jednym z nich jest to, że w świecie praktycznie nie pojawiają się proste linie. Każda chata, każda cegła, każde ogrodzenie i każde drzewo składa się z krzywych, które podkreślają surowy charakter tego uniwersum. Ta filozofia przekłada się również na fabułę – znów otrzymamy grę poruszającą poważne tematy, takie jak rasizm, seksizm, wyzysk biednych przez bogatych, korupcja polityczna czy fanatyzm religijny.
Z kolei z serwisem IGN porozmawiał Sebastian Kalemba, pełniący rolę reżysera gry, oraz Cian Maher, który zajmuje się rozwojem i pilnowaniem kanonu całej marki.
W rezultacie twórcy położą jeszcze większy nacisk na swobodę działań gracza. Obejmie to nie tylko fabułę. Również pod względem rozgrywki gra ma oferować więcej opcji radzenia sobie z wyzwaniami niż wcześniejsze odsłony. Tutaj autorzy wykorzystają doświadczenia wyniesienie z Cyberpunka 2077, który miał znacznie bardziej zróżnicowany gameplay niż Dziki Gon.
Zainteresować was może także:
7

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.