Wiedźmin 3: Dziki Gon – wywiad z twórcami ujawnia nowe szczegóły na temat gry
Dzięki wywiadowi, jaki przeprowadził serwis Structure Games z twórcami Wiedźmina 3, zdobyliśmy trochę nowych informacji na temat nadchodzącego tytułu. Rzucono nieco światła m.in. na system rozwoju postaci, alchemię, walkę z siodła i kwestię dostępności narzędzi modderskich po premierze gry.
Amerykański serwis Structure Games przeprowadził wywiad ze studiem CD Projekt RED, reprezentowanym przez Dominikę Gonsierowską, szefa produkcji, i Andrzeja Kwiatkowskiego, projektanta rozgrywki, o którym mogliśmy ostatnio usłyszeć w kontekście stworzonego przez niego dużego moda do Wiedźmina 2. Rozmowa, poświęcona nadchodzącemu Wiedźminowi 3, w dużej mierze potwierdziła tylko informacje, które posiadaliśmy dotychczas, lecz nie zabrakło również pewnych nowości. Dowiedzieliśmy się m.in. co nieco na temat systemu rozwoju postaci, alchemii czy walki z siodła. Po więcej szczegółów zapraszamy do dalszej części artykułu.

Wywiad z twórcami Wiedźmina 3 w pigułce:
- Wersje na wszystkie platformy sprzętowe są tworzone jednocześnie i wyjdą w tym samym czasie. Ponadto, twórcy biorą pod uwagę cechy indywidualne każdej docelowej platformy i rozważają, jak można je wykorzystać w Wiedźminie 3.
- CD Projekt RED nie wie jeszcze, czy Wiedźmin 3 doczeka się swojego zestawu narzędzi modderskich. Jest to spowodowane tym, że REDKit dla Wiedźmina 2 został wypuszczony niedawno i wciąż funkcjonuje w wersji beta, toteż jest zbyt wcześnie, by zdecydować, czy uda się nadać narzędziom kompatybilność z silnikiem REDengine 3, napędzającym trzecią część serii.
- Brak zapisanych stanów rozgrywki z Wiedźmina i Wiedźmina 2 nie sprawi, że dla osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę z Geraltem zabawa będzie mniej atrakcyjna. Import save'ów stanowi raczej okazję do oddania paru ukłonów w stronę "weteranów" serii, zmieniając jedynie pewne szczegóły, by "wywołać uśmiech na ich twarzach".
- Priorytetami w projektowaniu zupełnie nowego systemu walki są płynność i realizm. By uniknąć powtarzalności starć, postacie wyposażono w nowe animacje, stworzone dzięki sesjom motion capture. W przypadku Geralta liczba ruchów wzrosła do 96.
- Twórcy nie podjęli jeszcze decyzji, czy w grze uświadczymy walkę z siodła (jako że byłoby to "niekanoniczne" w stosunku do książek). Geralt na pewno będzie jednak w stanie zaatakować przeciwników Znakiem Aard lub Igni, siedząc na końskim grzbiecie.
- Przejście gry zajmie 100 godzin, przy czym 50 przypada na wątek główny i pozostałe 50 na swobodną eksplorację oraz zadania poboczne.
- W grze na pewno uświadczymy minigry, ale nie ujawniono, w jakich konkurencjach przyjdzie nam się zmierzyć. Twórcy zdradzili tylko, że Geraltowi przyjdzie poćwiczyć machanie toporem.
- Świat w Wiedźminie 3 będzie 35 razy większy od tego, który przemierzaliśmy w poprzedniej części.
- System rozwoju postaci będzie wyglądał podobnie do tego z Wiedźmina 2. Znów uświadczymy trzy drzewka, odpowiadające za walkę mieczem, alchemię i posługiwanie się Znakami. Poszczególne umiejętności mają być modyfikowalne w większym stopniu niż poprzednio. Uwypuklono też rolę mutagenów w rozwijaniu zdolności Geralta.
- Alchemia ulegnie odświeżeniu. Twórcy chcą uczynić ten system jaśniejszym i łatwiejszym w obsłudze, przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowego stopnia jego rozbudowania. Liczba przedmiotów, które dzięki niemu stworzymy, będzie zbliżona do tej z Wiedźmina 2, ale samo warzenie specyfików stanie się bardziej opłacalne. Ponadto, uświadczymy nowe receptury.
- Twórcy zarzekają się, że nie będą próbowali trafić do szerszego grona odbiorców poprzez rezygnację z elementów, które przypięły poprzednim grom z serii ograniczenie wiekowe 18+. Innymi słowy, dochowają wierności książkowemu pierwowzorowi.
- Deweloper powiedział, że Geralt "nie będzie samotnym zbawcą świata", ale nie chciał zdradzić, czy w podróży będzie mu ktoś towarzyszył, np. inni wiedźmini czy choćby Triss Merigold.

W wywiadzie wspomniano również o kwestii importu zapisanych save’ów na konsolach oraz o płatności za dodatki do gry. Ponieważ jednak nie zdradzono w tych obszernych tematach niczego, czego byśmy wcześniej nie wiedzieli, odsyłamy Was do poświęconych im oddzielnych artykułów. Natomiast wśród nielicznych nowości szczególnie rzuca się w oczy wzmianka o konsekwencjach importu zapisanych stanów rozgrywki z poprzednich części. Niepokojące jest tutaj mianowicie stwierdzenie, że taki krok wpłynie jedynie na „pewne szczegóły” – można byłoby raczej oczekiwać zauważalnych rozbieżności w przebiegu fabuły, zależnie od wyborów, jakie podjęliśmy w poprzednich odsłonach serii. Trudno jednak spodziewać się, że deweloper tak doświadczony w tworzeniu cRPG’ów jak CD Projekt RED mógłby zawieść w podobnym aspekcie. Może to więc tylko nadinterpretacja słów Dominiki Gonsierowskiej lub niefortunne sformułowanie z jej strony?
O tym – jak i o wszystkich innych, mniej lub bardziej wspaniale zapowiadających się cechach Wiedźmina 3 – przekonamy się w przyszłym roku, na kiedy to zapowiedziano premierę najdroższej gry powstającej aktualnie nad Wisłą. Tymczasem pozostaje nam oglądać w kółko zwiastun z targów E3 i zaczytywać się wrażeniami z zamkniętego pokazu gry, z którego UV wyszedł z wnioskiem, że „Wiedźmin 3 ma realne szanse stać się najlepszym komputerowym RPG w historii”.

Wiedźmin 3: Dziki Gon
The Witcher 3: Wild Hunt
Data wydania: 19 maja 2015
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- CD Projekt RED
- Wiedźmin (marka)
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
zanonimizowany874803 Generał
Fabuła W2 - ha ha ha.
Niesłusznie oskarżony o zabójstwo króla wiedźmin Geralt ucieka i szuka prawdziwego zabójcy aby oczyścić się z zarzutów.
Ile było o tym filmów?
zanonimizowany472379 Senator
Przejście gry zajmie 100 godzin, przy czym 50 przypada na wątek główny i pozostałe 50 na swobodną eksplorację oraz zadania poboczne.
Przejście Two Worlds 2 niby miało mi zająć 120 godzin, a skończyłem w kilkanaście, robiąc przy okazji 1/3 questów pobocznych, a może i więcej.
zanonimizowany844859 Pretorianin
Przejście gry zajmie 100 godzin, przy czym 50 przypada na wątek główny i pozostałe 50 na swobodną eksplorację oraz zadania poboczne.
Dziwnie to brzmi... Coś w stylu "macie 100 godzin na przejście gry i ani minuty dłużej"
Przejście Two Worlds 2 niby miało mi zająć 120 godzin, a skończyłem w kilkanaście, robiąc przy okazji 1/3 questów pobocznych, a może i więcej.
Może i tak. Ale zauważ że Wiedźmin to nie Two Worlds 2.
A zresztą... Wszystko okaże się po premierze. Bo teraz to jest takie gadanie.
JaspeR90k Generał

Po przeczytaniu tych wszystkich informacji na temat gry to można dojść tylko do jednego wniosku że zapowiada się spektakularna i wyjątkowa niemal pod każdym względem produkcja. Jednak że ja podchodzę do tych informacji z dużym dystansem ponieważ rzeczywistość już nie raz pokazała że zapowiedzi nie zawsze do końca pokrywają się później z tym co rzeczywiście można uświadczyć w końcowej wersji gry. 50 godzin samej rozgrywki fabularnej, no cóż brzmi świetnie ale boję się że tak naprawdę to jakieś 30 godz. to będzie tylko czas przez który historia fabularna będzie trzymać w napięciu a pozostałe 20 godz. to będzie takie sztuczne jej przedłużanie bo nie jestem w stanie wyobrazić sobie aby stworzyć kampanię fabularną która przez całe 50 godz. utrzymała by wysoki poziom zarówno po 10 godz jak i 40 godz rozgrywki nie wywołując u gracza takiego efektu znużenia.Mimo to mam nadzieję że się mylę ponieważ wierzę w dobre zamiary CD Projekt RED i ufam że nie przełożą ilości ponad jakość końcową gry. Ze Skyrimem świetnie się bawiłem przez 314 godz. jedną postacią mimo że przejście wątku fabularnego zajęło mi tylko niespełna 12 godz. mam nadzieję że Wiedźmin 3 Dziki Gon będzie w stanie również przez wiele godzin mnie sobą zainteresować.
maniu1996 Legionista
Ludzie nie czepiajcie sie fabuły z wieska 2. Wielkie mi halo ze to był motyw z wielu filmów ale to tylko jest część wiekszej intrygi. Własciwa historia to pogoń za wspomnieniami i Yennefer. Może CDP red pokusi sie nawet o wprowadzenie do historii Ciri