Dzięki wywiadowi, jaki przeprowadził serwis Structure Games z twórcami Wiedźmina 3, zdobyliśmy trochę nowych informacji na temat nadchodzącego tytułu. Rzucono nieco światła m.in. na system rozwoju postaci, alchemię, walkę z siodła i kwestię dostępności narzędzi modderskich po premierze gry.
Amerykański serwis Structure Games przeprowadził wywiad ze studiem CD Projekt RED, reprezentowanym przez Dominikę Gonsierowską, szefa produkcji, i Andrzeja Kwiatkowskiego, projektanta rozgrywki, o którym mogliśmy ostatnio usłyszeć w kontekście stworzonego przez niego dużego moda do Wiedźmina 2. Rozmowa, poświęcona nadchodzącemu Wiedźminowi 3, w dużej mierze potwierdziła tylko informacje, które posiadaliśmy dotychczas, lecz nie zabrakło również pewnych nowości. Dowiedzieliśmy się m.in. co nieco na temat systemu rozwoju postaci, alchemii czy walki z siodła. Po więcej szczegółów zapraszamy do dalszej części artykułu.


W wywiadzie wspomniano również o kwestii importu zapisanych save’ów na konsolach oraz o płatności za dodatki do gry. Ponieważ jednak nie zdradzono w tych obszernych tematach niczego, czego byśmy wcześniej nie wiedzieli, odsyłamy Was do poświęconych im oddzielnych artykułów. Natomiast wśród nielicznych nowości szczególnie rzuca się w oczy wzmianka o konsekwencjach importu zapisanych stanów rozgrywki z poprzednich części. Niepokojące jest tutaj mianowicie stwierdzenie, że taki krok wpłynie jedynie na „pewne szczegóły” – można byłoby raczej oczekiwać zauważalnych rozbieżności w przebiegu fabuły, zależnie od wyborów, jakie podjęliśmy w poprzednich odsłonach serii. Trudno jednak spodziewać się, że deweloper tak doświadczony w tworzeniu cRPG’ów jak CD Projekt RED mógłby zawieść w podobnym aspekcie. Może to więc tylko nadinterpretacja słów Dominiki Gonsierowskiej lub niefortunne sformułowanie z jej strony?
O tym – jak i o wszystkich innych, mniej lub bardziej wspaniale zapowiadających się cechach Wiedźmina 3 – przekonamy się w przyszłym roku, na kiedy to zapowiedziano premierę najdroższej gry powstającej aktualnie nad Wisłą. Tymczasem pozostaje nam oglądać w kółko zwiastun z targów E3 i zaczytywać się wrażeniami z zamkniętego pokazu gry, z którego UV wyszedł z wnioskiem, że „Wiedźmin 3 ma realne szanse stać się najlepszym komputerowym RPG w historii”.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Krzysztof Mysiak
Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.