Wiedźmin 3: Dziki Gon - co zastąpi system importu save'ów na konsolach?
Nie jest tajemnicą, że pecetowa wersja gry Wiedźmin 3: Dziki Gon zaoferuje system importu save'ów z drugiej części serii. W przypadku wersji konsolowych twórcy będą musieli jednak zastosować inne rozwiązanie. Wypowiedział się o tym John Mamais, producent wykonawczy nadchodzącej gry.
Marcin Skierski
Producent wykonawczy John Mamais z polskiego studia CD Projekt Red wypowiedział się na temat systemu importu save’ów z gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów do trzeciej części. O ile w przypadku pecetów nie będzie z tym problemu, tak w wersjach na PlayStation 4 i Xboksa One twórcy będą musieli zastosować inne rozwiązanie.
Import save’ów będzie wyglądał podobnie jak w serii Mass Effect, a więc przy rozpoczynaniu przygody z trzecią odsłoną Wiedźmina na PC będziemy mogli wykorzystać zapisany stan gry z Wiedźmina 2, by kluczowe decyzje podjęte w tej produkcji wpłynęły na wydarzenia w „trójce”. Nie jest to żadną tajemnicą, bo deweloper już wcześniej wspominał o takiej opcji w nadchodzącej produkcji. Teraz tylko potwierdził, że jej istnienie w edycji pecetowej jest pewne i „zdecydowanie wpłynie to na przejście Wiedźmina 3”.
Gorzej sprawa wygląda w przypadku wersji na konsole nowej generacji. Wiedźmin 2: Zabójcy Królów w ogóle nie pojawił się na PlayStation 3, a jedynie na PC oraz Xboksie 360. Ciężko byłoby też zmusić save’y z Xboksa 360 do współpracy z grą na Xboksie One. W związku z tym twórcy wciąż nie są jeszcze pewni, jak to ma wyglądać na konsolach. Mamais powiedział tylko, że mogliby „spróbować dostarczyć dla wersji na PlayStation 4 (i prawdopodobnie także na Xboksa One – dop. Sarge) coś, co stworzyłoby swego rodzaju profil gracza”. Nie zdradził jednak szczegółów.
Można się spodziewać, że studio CD Projekt zaczerpnie tutaj pomysł od zespołu BioWare, który miał podobny problem w przypadku premiery gry Mass Effect 2 na PlayStation 3 („jedynka” wówczas nie była dostępna na tej konsoli, co zmieniło się dopiero w zeszłym roku). W pewnym momencie przygody w Mass Effect 2 trzeba było wziąć udział w swego rodzaju interaktywnym komiksie. Streszczono w nim najważniejsze wydarzenia z pierwszej części i postawiono graczy przed kluczowymi wyborami mającymi wpływ na rozwój fabuły w Mass Effect 2. Jest to chyba najbardziej racjonalne rozwiązanie także dla konsolowych wersji Wiedźmina 3.
Wiedźmin 3: Dziki Gon to trzecia odsłona popularnej serii gier cRPG opartych na prozie Andrzeja Sapkowskiego. Za przygotowanie tego tytułu odpowiedzialne jest polskie studio CD Projekt RED, które ma na koncie również poprzednie części cyklu. Produkcja otrzyma sporo zmian i nowości względem poprzedniczek – możecie o nich przeczytać w poprzednich wiadomościach. Premiera odbędzie się w 2014 roku na PC, PlayStation 4 oraz Xboksie One.
- Zapowiedź – Wiedźmin 3: Dziki Gon – Geralt rusza w otwarty świat
- Zapowiedź – Otwarta przygoda Geralta – co przyniesie gra Wiedźmin 3: Dziki Gon?

Wiedźmin 3: Dziki Gon
The Witcher 3: Wild Hunt
Data wydania: 19 maja 2015
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- CD Projekt RED
- save / zapis gry
- E3 2013
- Wiedźmin (marka)
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
PortalGta Generał
@kęsik
Jeśli Wiedźmin się spodoba zachodowi, to będzie więcej ludzi grać na konsolach niż na PCtach...
zanonimizowany874803 Generał
To w Wiedźminach były jakieś ważne wybory wpływające na zakończenie? Oprócz zabicia lub nie "smoka" nic takiego sobie nie przypominam.
Ogame_fan Legend

kęsik - wiedźmin 2, jest na maksa konsolowy (interfejs robiony pod pada, sterowanie tak samo - co z resztą w wielu wywiadach podkreślał CDP) - tak samo z resztą jak Twój ukochany Risen 2. Pogódź się z tym że 90% gier powstaje z myślą o padzie i konsolach.
Ponadto, sprzedaż na konsolach jest jedynie o 10tys słabsza.
Idę o zakład, że W3 sprzeda się ze 2 razy lepiej na konsolach :)
Co do samej gry to mam nadzieję że naprawią błędy dwójki i tyle. Serii TES na pewno nie przeskoczą - chyba że zrobią jeszcze z 3-4 części żeby umocnić siłę tej marki.
victripius Senator

Szkoda, że Wiedźmin 3 nie będzie na 360, a co do tego imporu save'ów to w ME sprawdziło się to idealnie, więc niech twórcy teraz myślą, jak ten pomysł w bezawaryjny sposób zastąpić.