Warface – kolejna gra ze stajni Crytek, PeCety zostawiają konsole w tyle?
Studio Crytek, kojarzone głównie za sprawą gier Far Cry oraz Crysis, jest ostatnio bardzo zapracowane. Ostatnie szlify otrzymuje Crysis 2, trwają prace nad Codename: Kingdom, a dodatkowo w planach znajduje się prawdopodobnie kolejna część TimeSplitters. Okazuje się jednak, że to nie wszystko.
Maciej Myrcha
Studio Crytek, kojarzone głównie za sprawą gier Far Cry oraz Crysis, jest ostatnio bardzo zapracowane. Ostatnie szlify otrzymuje Crysis 2, trwają prace nad Codename: Kingdom, a dodatkowo w planach znajduje się prawdopodobnie kolejna część TimeSplitters. Okazuje się jednak, że to nie wszystko.
Jak donosi tajwański serwis GNN, Crytek pracuje nad grą zatytułowaną Warface, w której rozgrywka skupiać ma się na zmaganiach wieloosobowych. Niestety, gra skierowana będzie, przynajmniej początkowo, na rynki azjatyckie. Poniżej obejrzeć możecie 2 screeny z wersji alfa Warface.
W sieci pojawił się również wywiad z CEO Cryteka, Cevatem Yerli, przeprowadzony przez redaktorów magazynu Edge. Pan Yerli postawił w nim dość odważną tezę, z którą trudno się nie zgodzić, choć wygląda ona na podsycanie niesnasek pomiędzy posiadaczami komputerów osobistych oraz konsol: „Skupienie wysiłków deweloperów na tworzeniu gier przeznaczonych dla PS3 oraz Xboksa 360 blokuje rozwój jakości gier pecetowych”. „Komputery osobiste, w terminach jakości gier, są generację do przodu w stosunku do konsol PS3 oraz Xbox 360,” dodał Yerli.
Według CEO Cryteka, już całkiem niedługo ograniczenia konsol zostaną osiągnięte, i nie da się z nich „nic więcej wycisnąć”, a naciski Sony i Microsoftu, mające na celu spychanie PeCetów na drugi plan spowodują, iż trudne stanie się czerpanie profitów zarówno z konsol jak i komputerów osobistych.
„Winą za taki stan rzeczy można również obarczyć mentalność deweloperów. Wielu z nich marginalizuje PeCety jako rynek – oczekiwania sprzedaży są dużo poniżej tych planowanych dla konsol. Dopóki komputery nie zaczną generować porównywalnych zysków, firmy nie będą inwestować środków na rozwój gier przeznaczonych na rynek PC”, dodał Yerli.
Przemyślenia szefa Crytek będziemy mogli skonfrontować z rzeczywistością w marcu przyszłego roku, kiedy to premierę będzie miała długo oczekiwana gra Crysis 2. Zobaczymy wtedy czy PeCetowa wersja tak bardzo różnić się będzie od swoich konsolowych odpowiedników.
Więcej:Prace nad Crysis 4 zostały wstrzymane. Studio Crytek zwalnia pracowników

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
zanonimizowany755524 Konsul
charlie.scene - ja tam na filmiku różnicy nie widziałem, nie licząc tekstur i wyraźnego obrazu. Na Boxie gra też wygląda bardzo ładnie.
A rozdzielczosc tekstur to chyba najwazniejsza rzecz w grafice, nie? Co z tego ze Crysis bedzie chodzil na very high skoro na 800x600 i tak bedzie brzydko wygladal.
zanonimizowany575374 Generał
To pytanie. Czy wersja na Boxa Cie obrzydziła, czy Ci się podobała z grafiki? Jak dla mnie na Boxa ślicznie wygląda :)
Koktajl Mrozacy Mozg Legend

47 - i co? Wole takie Enslaved, Casltevania, Halo, itd niz supergrafcie z 8xAA. Niech wyglada sobie lepiej, mnie interesuje gameplay a nie durna ilosc wielokatow postaci, ilosc postaci na ekranie. Wole odpalic Halo 3 ktore slabo wygladalo w swoim czasie jak i teraz i pograc w coop z 4 osobami, w Army of Two poczuc kooperacje, pograc w Apahe od Activision bo malo takich gier, ciagle fpsy wojeny, nocne/miastowe/torowe wyscigi, itd Nuuuda, ja chce gier na rok 2010, nie tylko wizualnie na taki ale w srodku by mialy tez nowatorskie rozwiazania, na co te rdzeniowe procesory skoro nitk nie chce zrobic gry opierajacej sie na destrukcji swiata? Lepiej wstawic supertekstury i kupic nowego Radka by pociagnac to wszystko na Very High, zas sama rozrywka jest o polowe mniej skomplikowana niz pierze FPSY!!!!!!!!!!!
V4n-d-all Pretorianin

Jedynym problemem konsol jest to, że producenci chcą jak najwięcej zarobić wydając grę na PC i konsole jednocześnie, co z jednej strony powoduje możliwość zagrania w konsolowy (w założeniu) tytuł na PC, ale i z drugiej strony sprawia ze PCtowe (w założeniu) gry są upraszczane do konsolowych kontrolerów i konsolowego (bardziej arcade'owego) gameplay'a.
Ja osobiście mógłbym zrezygnować z tych pierwszych pod warunkiem utrzymania PCtowcyh gier w mniej konsolowym klimacie.
maxreal Centurion
Aż dziw mnie bierze, że gra nie nazywa się WarCry, lub CryFace, lub cokolwiek z przedrostkiem Cry, jak to dotąd u panów z Crytecu bywało.