Paradox na nowo ujawnił Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2. Sporym zaskoczeniem okazało się to, kto tworzy tę grę.
Firma Paradox Interactive wreszcie ujawniła nowe wcielenie gry Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2. To nasze pierwsze spojrzenie na ten projekt od czasu, gdy ponad dwa lata temu wydawca odebrał go studiu Hardsuit Labs.
Wypuszczono również pierwszy zwiastun, zawiera on zarówno fragmenty scenek przerywnikowych, jak i trochę gameplayu. Z kolei w styczniu przyszłego roku udostępniony zostanie obszerny zapis rozgrywki.
Paradox ogłosił również wreszcie nowy zespół pracujący nad grą. Do tej pory wydawca unikał ujawniania szczegółów na temat tej ekipy.
Teraz dowiedzieliśmy się, że Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 powstaje w zlokalizowanym w brytyjskim mieście Brighton studiu The Chinese Room, znanym z takich gier jak Dear Esther, Amnesia: A Machine for Pigs, Everybody's Gone to the Rapture czy Little Orpheus. Jest to spore zaskoczenie, ale również pozytywna niespodzianka, gdyż ten zespół pokazał, że zna się na tworzeniu wyśmienitych fabuł.
Przypomnijmy, że pierwsze wcielenie Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 zapowiedziano w marcu 2019 roku. Premiera planowana była początkowo na 2020 rok, ale projekt zaliczył serię opóźnień. Szybko stało się jasne, że produkcja ma duże problemy. Z zespołu zwolnieni zostali główny scenarzysta Brian Mitsoda (jedna z najważniejszych osób odpowiedzialnych za pierwsze Bloodlines) oraz reżyser kreatywny Ka’ai Cluney. Wkrótce potem podążyła za nimi starsza projektantka fabuły – Cara Ellison. Ostatecznie w 2021 roku firma Paradox zdecydowała się odebrać projekt studiu Hardsuit Labs i przekazać go nowemu deweloperowi.
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
Data wydania: 21 października 2025
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
21

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.