Minecraft: Bedrock Edition otrzymał liczne i dobrze przyjęte usprawnienia. Gdyby tylko studio Mojang przy okazji nie zepsuło dodatków i serwerów graczy….
Minecraft otrzymał potężną aktualizację 1.21.20 dla wydania Bedrock. Nowa wersja popularnego sandboxa nie wprowadza nic w temacie zawartości, ale za to gracze dostali sporo usprawnień.
Jedną z ważniejszych zmian jest naprawienie błędu, który od lat dręczył miłośników kanciastej produkcji studia Mojang. Od teraz postacie graczy nie będą już mogły otrzymać obrażeń w trakcie wczytywania Minecrafta. Ten błąd towarzyszył graczom co najmniej od lutego 2021 roku – wtedy bowiem pojawił się oficjalny raport dotyczący tej usterki.
Prócz tego deweloperzy wprowadzili sporo poprawek związanych z interfejsem, sterowaniem (gracze mogą zmienić przypisanie klawiszy i gra wreszcie nie będzie cofać zmian po zakończonym locie lub wejściu w menu ekwipunku), optymalizacją, warstwą audio itd. Pełną, bardzo długą listę zmian w wersji 1.21.20 Minecraft: Bedrock Edition znajdziecie na oficjalnej stronie gry.
Niestety, jak zawsze, nie ma róży bez kolców, a w tym przypadku jest to bardzo duży kolec. Studio Mojang potwierdziło problemy z subskrypcją Realms i niemożności dołączania do własnych serwerów graczy. Deweloper wprowadził zmiany w zaproszeniach na ogólnie pozytywne (poprawiają bezpieczeństwo oraz zarządzanie), ale sporo osób donosiło o niemożliwości rozpoczęcia zabawy na tzw. custom serwerach.
Mojang wystosował komunikat w sprawie awarii lub powolnego łączenia się z krainami, a 5 godzin później zespół poinformował, że sytuacja powinna być już stabilna, aczkolwiek część komentujących graczy nadal twierdziła, że ma problemy z serwerami. Najnowsze doniesienia mogą wręcz wskazywać na powrót tych problemów (via serwis X).
Ponadto pojawiły się informacje na temat trudności z regeneracją zdrowia oraz znacznie zmniejszonymi obrażeniami od upadku. Ponadto twórcy usunęli elementy ze świątecznego zestawu (Holiday Creator Features), co najwyraźniej popsuło zawartość stworzoną w oparciu o jego elementy (czyli większość starych dodatków).
GRYOnline
Gracze
OpenCritic

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).