CD Projekt Red zwrócił uwagę, że wraz ze zmianą bohaterki zmieni się również walka. Ciri w Wiedźminie 4 będzie zwinniejsza, zręczniejsza i mniejsza niż Geralt w Wiedźminie 3, co wykorzysta na swoją korzyść.
Zmiana głównego bohatera z Geralta na Ciri to prawdopodobnie największa różnica w Wiedźminie 4 w porównaniu do poprzednich części serii. Chociaż twórcy podkreślają, że bez problemu dostrzeżemy w niej wychowankę Białego Wilka, to jednak nie będzie to jedynie odświeżenie modelu tej samej postaci. CD Projekt RED zwraca uwagę na to, jak wraz z bohaterką ewoluuje także walka.
Kilka dni temu na kanale studia w serwisie YouTube opublikowano 15. odcinek AnsweRED Podcast, w którym zagłębiono się w zwiastun Wiedźmina 4. Starszy menedżer ds. społeczności, Paweł Burza, wskazał na ujęcie, w którym Ciri wykonuje efektowny piruet, przeskakując nad Baukiem, po czym łapie go łańcuchem przed zadaniem ostatecznego ciosu. Deweloper zwrócił uwagę, że nie jest to ruch, który wykonałby Geralt, a młoda wiedźminka porusza się inaczej niż on.
Nie widujesz Geralta robiącego takie rzeczy. Jest zwinny, ale w pewnym sensie sprawia wrażenie statycznego. Ona w porównaniu do niego jest płynna.
Reżyser Wiedźmina 4, Sebastian Kalemba, stwierdził z kolei, że Ciri „porusza się tak, jakby wychowały ją wilki w Kaer Mohren”, co „wynika z jej osobowości, postawy i innych rzeczy”. Nie bez znaczenia jest również jej budowa ciała, na co również zwrócił uwagę Burza.
Trzeba też pomyśleć o tym – jej budowa ciała znacznie różni się od tej, jakiej można spodziewać się po Geralcie. On jest bardziej masywny, a ona zwinniejsza i mniejsza, co pozwala jej wykorzystać to na swoją korzyść, ponieważ jest bardziej zręczna.
Nie pozostaje nic innego jak czekać na pierwsze materiały z rozgrywki, które ujawnią, jak rzeczywiście Ciri sprawuje się w akcji.
4

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).