Przyszłość Piranha Bytes jawi się w ciemnych barwach, ale dwóch byłych twórców serii Gothic i Elex założyło własne studio. Ekipa pojawi się na targach gamescom 2024.
Zgodnie z zapowiedzią Björn i Jennifer Pankratz uruchomili kanały socialowe studia Pithead Studio. Pełną ich listę zamieszczamy poniżej, a w dalszej części wiadomości zamieściliśmy komunikat opublikowany w serwisie YouTube. Usłyszeliśmy w nim, że duet idzie w niezależność, postawi na mniejsze gry, a więc szczegółów poznamy 15 lipca, w kolejnym materiale video.
Elex 3 nie powstanie z oryginalnymi twórcami Gothica (albo i wcale). Björn i Jennifer Pankratz odeszli z Piranha Bytes i założyli nowy zespół: Pithead Studio. Niemiecka para jest na razie jedynymi pracownikami firmy. Potwierdza to nieoficjalne doniesienia z grudnia 2023 roku (via GameStar.de).
Nie ma co oczekiwać, że tak skromny „zespół” od razu zabierze się za tworzenie wielkiego RPG-a. Niemcy chcą tworzyć „gęste i mroczne tytuły akcji z głębokimi historiami, horrorem i elementami RPG”. Gry – choć będą mniejsze od poprzednich projektów – mogą być „odważniejsze i bogatsze” (tj. bardziej wypełnione treścią).
Oczywiście mało kto wierzy, że Pankratzowie całkowicie odetną się od dziedzictwa Gothica i jego pochodnych. Björn spędził 24 lata w Piranha Bytes, nadzorując rozwój serii Gothic, Risen oraz Elex, a Jennifer przez 15 lat brała udział w projektowaniu kolejnych gier studia.
Samo odejście ze studia to skutek niepewnej sytuacji w Piranha Bytes. Na początku roku zespół przyznał, że poszukuje partnera, co miało potwierdzać sprzedaż studia przez firmę THQ Nordic (czyli de facto grupę Embracer). Pankratzowie z żalem wytykają brak oficjalnego komunikatu spółki w sprawie przyszłości PB, a do tego – o ile im wiadomo – wszystkie marki studia nadal należą do wydawcy.
Jeszcze dziś ma ruszyć oficjalna strona Pithead Studio oraz kanały w mediach społecznościowych, które posłużą deweloperom do budowania społeczności. Twórcy planują także pojawić się na targach gamescom 2024, aczkolwiek można wątpić, czy będą mieli coś konkretnego do pokazania.
6

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).