Twórcy Gothica zakończyli działalność. Piranha Bytes zostało zamknięte (plotka, nowe poszlaki)

Czekamy jeszcze na oficjalne potwierdzenie, ale wygląda na to, że studio Piranha Bytes nie dostarczy światu ani Elexa 3, ani żadnej innej nowej gry.

Jakub Błażewicz

Twórcy Gothica zakończyli działalność. Piranha Bytes zostało zamknięte (plotka, nowe poszlaki), źródło grafiki: Piranha Bytes / THQ Nordic..
Twórcy Gothica zakończyli działalność. Piranha Bytes zostało zamknięte (plotka, nowe poszlaki) Źródło: Piranha Bytes / THQ Nordic..

Aktualizacja (10 lipca, godz. 11:32)

Pojawiły się kolejne poszlaki, świadczące o tym, że Piranha Bytes faktycznie kończy żywot. Pierwsza z nich to usunięcie logo firmy ze strony Embracer Group (a dokładnie z sekcji poświęconej wydawcy THQ Nordic, pod którym operowało niemieckie studio – dzięki Kadrion!).

Poza tym już w czerwcu niemieccy gracze donosili o zmianach na oficjalnej stronie Piranha Bytes – jedną z nich był nowy adres „Piranii” (5 czerwca miała nastąpić przeprowadzka z Essen przy Ruhrallee na Gladbeck przy Brucknerstr. 3), będący jednocześnie adresem domowym Michaela Rüve Jr, prezesa Piranha Bytes.

Ich zdaniem ruch ten miał „ułatwić dostarczanie korespondencji o znaczeniu handlowym i prawnym”. Nowa lokalizacja jest również siedzibą firm regioconnect GmbH, Spacetime Productions UG & Co. i Piranha Bytes Real Estate GmbH, także zarządzanych przez Michaela Rüve Jr.

Oryginalna wiadomość (8 lipca, godz. 13:11)

Jeszcze kilka godzin temu sytuacja twórców Gothica była niepewna, a nasze umysły rozpalała wieść o nowym studiu Björna i Jennifer Pankratz. Teraz sytuacja najpewniej się wyjaśniła – niestety, w najgorszy możliwy sposób. Studio Piranha Bytes miało zostać zamknięte po ponad 20 latach istnienia i przed wydaniem Elexa 3 (czy też WIKI6, bo tak brzmiała nazwa kodowa nowego projektu; nad Gothic Remake pracuje inne studio, Alkimia Interactive).

Jak donosi CD Action, jeden z byłych pracowników firmy podał, że deweloper de facto nie istnieje już od końca czerwca. Szansę na uratowanie firmy dawało zainteresowanie ze strony różnych inwestorów, którzy byli chętni, aby utrzymać studio przy życiu. Niestety, ostatecznie nikt nie wykupił Piranha Bytes, a środki od grupy Embracer wystarczyły na utrzymanie zespołu tylko do końca minionego miesiąca.

Informacja nie została jeszcze potwierdzona, ale redakcja CDA załączyła zdjęcia, które miały prezentować siedzibę studia w ostatnich dniach. Jeśli to autentyczne fotografie, to nie pozostawiają one wątpliwości co do „pakowania” twórców przed opuszczeniem biur.

Jeśli znalazłaby potwierdzenie, informacja CD Action nie byłaby zaskoczeniem. Już na początku roku Piranha Bytes potwierdziło krytyczną sytuację studia, aczkolwiek zespół miał nadzieję na znalezienie partnera (zapewne takiego, który wykupiłby studio z rąk grupy Embracer). Niestety, wygląda na to, że nic z tego nie wyszło. Niemniej czekamy na oficjalny komunikat.

Gothic

Gothic

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 15 marca 2001

Informacje o Grze
8.7

GRYOnline

8.8

Gracze

9.2

Steam

6.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

6

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

„Ukrycie” wyniku Akolity na Rotten Tomatoes sprawiło, że w sieci zawrzało. Okazało się, że spisku z Disneyem nie było

Następny
„Ukrycie” wyniku Akolity na Rotten Tomatoes sprawiło, że w sieci zawrzało. Okazało się, że spisku z Disneyem nie było

Star Wars: Outlaws postawi na jakość, a nie na ilość. Ubisoft Massive omawia rozwój postaci, stronnictwa i otwarty świat

Poprzedni
Star Wars: Outlaws postawi na jakość, a nie na ilość. Ubisoft Massive omawia rozwój postaci, stronnictwa i otwarty świat

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl