Twórca PoE 2 wbił szpilę w Diablo 4 stwierdzając, że gra nie będzie musiała martwić się absurdalnymi przelicznikami obrażeń

Nadchodzący action RPG będzie bardziej zbalansowany niż czwarta odsłona Diablo. Taką obietnicę składa jeden z deweloperów.

cooldown.pl

Aleksandra Sokół

Twórca PoE 2 wbił szpilę w Diablo 4 stwierdzając, że gra nie będzie musiała martwić się absurdalnymi przelicznikami obrażeń, źródło grafiki: Grinding Gear Games.
Twórca PoE 2 wbił szpilę w Diablo 4 stwierdzając, że gra nie będzie musiała martwić się absurdalnymi przelicznikami obrażeń Źródło: Grinding Gear Games.

Po jedenastu latach od premiery pierwszej części, Path of Exile doczeka się kontynuacji. Gra od studia Grinding Gear Games wejdzie do sklepów we wczesnym dostępie już od 6 grudnia, dlatego fani czym prędzej zaczynają porównywać ją z Diablo 4 – innym gigantem na rynku tytułów action RPG. Komentarza nie odmówili nawet sami deweloperzy, zapewniając że „dwójka” będzie o wiele bardziej zbalansowana.

Nieskończone obrażenia i wartości ujemne

Jonathan Rogers, producent Path of Exile 2, uczestniczył w ostatniej edycji podcastu „Tavern Talk”, podczas którego żartobliwie nawiązał do niedorzecznych liczb obrażeń w Diablo 4. Tytuł od Blizzarda nieustannie mierzy się z nowymi problemami psującymi grę – począwszy od exploitów mechanik, a na ostatnich ujemnych obrażeniach skończywszy.

Rogers zauważa, że liczby w Path of Exile nie skalują się tak szybko jak w innych grach, a zespół ostrożnie podchodzi do zwiększania siły graczy, która mogłaby potencjalnie zepsuć zabawę. Właśnie dlatego efekty i numery są mniejsze niż chociażby w takim Diablo – dzięki temu obrażenia są schludnie widoczne podczas walki.

Nasze liczby nie skalują się tak szybko jak w innych grach i nie rosną aż tak gwałtownie, dzięki czemu nie będziemy musieli martwić się trylionem obrażeń czy czymkolwiek tego rodzaju.

- Jonathan Rogers

Deweloper zaznaczył także, że „nie sądzi by musieli zmniejszać statystyki”, co najpewniej jest nawiązaniem do nieudanych prób Blizzarda w dodatku Vessels of Hatred. Studiu co prawda udało się zmniejszyć nieco wysokość obrażeń i umiejętności na wczesnych poziomach postaci, jednak liczby w końcowym buildzie Spirytysty tak czy siak sięgają absurdalnych liczb, które nie mieszczą się na ekranie.

Myślę, że osiągniemy swojego rodzaju złoty środek, w którym nic nie wymknie się spod kontroli.

- Jonathan Rogers

Path of Exile 2 będzie dostępne w przyszły piątek, akurat na Mikołajki. Zamierzacie zrobić sobie prezent instalując grę na premierę?

Diablo IV

Diablo IV

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 6 czerwca 2023

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

6.2

Gracze

7.1

Steam

8.8

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
  • Różności
Podobało się?

0

Aleksandra Sokół

Autor: Aleksandra Sokół

Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl