Buildy i bugi w Diablo 4 wchodzą na taki poziom, że postacie zaczynają zadawać milionowy ujemny damage
Hack’n’slash od Blizzarda od początku sprawia kłopoty. Fani ustawicznie skarżą się na bugi. Jeden z nich umożliwia zadawanie ujemnych obrażeń.

Diablo 4 bywa diabelnie absurdalne (to musiało się tak skończyć, skoro tytuł ukochał sam Elon Musk). Hack’n’slash Blizzarda raz po raz zaskakuje graczy i graczki niespodziewanym błędem. Przy odrobinie szczęścia barbarzyńca jest w stanie zadać nieskończony damage. Spirytysta też nie daje sobie w kaszę dmuchać – nadepnijcie mu na odcisk, a dowiecie się, jak wygląda cios o sile 235 bilionów. Dość powiedzieć, że odpowiedni build umożliwia eliminowanie przeciwników bez kiwnięcia palcem.
Ktoś mógłby pomyśleć, że nieskończone obrażenia to szczyt niedorzeczności. Akurat – niedawno jeden z graczy udowodnił, że w Diablo 4 można również osiągnąć wartości ujemne.
Na minusie to dużo czy mało?
Na subreddicie r/diablo4 użytkownik favoritecolorpurple zamieścił screen z rozgrywki, na którym jeden z graczy w ferworze walki zadał cios o ujemnym damage’u (czy to oznacza healing?). Jego wartość jest na tyle duża, że zapis liczbowy zajmuje niemal ćwierć szerokości ekranu (sic!).
Niektórzy zareagowali na niecodzienny przypadek rozbawieniem. Jeden z użytkowników zażartował, że bez stat squishu gracze byliby w stanie zadawać obrażenia rzędu trzykrotności nieskończoności. Inny przypomniał, że mamy przecież do czynienia z „niezależnym studiem”.
Niektórzy gracze wykorzystali post jako szansę na podzielenie się swoją frustracją. Wśród komentujących nie brakuje głosów osób, które porzuciły produkcję nazywaną „nieśmiesznym żartem”. „Sto pięćdziesiąt milionów dolarów w mikrotransakcjach i zero na testowanie” – stwierdził użytkownik erik_edmund.
Jak do tego doszło? Wiemy!
Wśród sardonicznych komentarzy i strumieni żalu znalazło się również miejsce na głosy nieco bardziej stonowane. Dzięki nim poznaliśmy prawdopodobną przyczynę niecodziennego błędu. Użytkownik two-headed-boy stwierdził, że musiało dojść do przekroczenia zakresu liczb całkowitych (z ang. integer overflow). Jest to sytuacja, w której obliczona wartość, w tym wypadku damage, jest wyższy lub niższy od reprezentowalnego zakresu.
Zadałeś obrażenia wyższe od 2^64, dlatego wyświetlona wartość to -2^63 – stwierdził redditowy ekspert.
Tego typu wpadki pojawiały się także w Diablo 2. Blizzard najwidoczniej postanowił powrócić do tradycji.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Różności