Twórca Path of Exile 2 będzie „bardzo, bardzo zaskoczony”, jeśli gra nie wyjdzie w 2026 roku
Reżyser PoE 2 wierzy, że uda się wydać pełną wersję gry do końca 2026 roku. Tak duże opóźnienie w stosunku do pierwotnych planów wynika z wystąpienia szeregu nieprzewidzianych okoliczności.
Przed premierą Path of Exile 2 studio Grinding Gear Games twierdziło, że wczesny dostęp potrwa około sześć miesięcy. Dość szybko okazało się jednak, że dostarczenie pełnej wersji gry w takim czasie będzie niemożliwe. Drugim celem stało się więc ukończenie PoE 2 w 2025 roku, ale już po zapowiedzi aktualizacji 0.3.0 przyznano, że również i to będzie trudne do zrealizowania.
Kiedy wyjdzie pełna wersja PoE 2?
Obecnie mamy już październik, aktualizacja 0.4.0 zaplanowana jest na grudzień, a w grze wciąż brakuje m.in. dwóch pełnych aktów, pięciu klas postaci i wielu umiejętności. Biorąc to wszystko pod uwagę, nawet koniec 2026 roku zdaje się być wątpliwym terminem, ale współreżyser PoE 2, Mark Roberts, uważa inaczej.
Będę bardzo, bardzo zaskoczony, jeśli gra nie zostanie w pełni wydana w 2026 roku. Nie mógłbym tego powiedzieć z całkowitą pewnością, ponieważ jest zbyt wiele zmiennych. Z pewnością jednak nigdy nie zamierzaliśmy pozostawać w fazie wczesnego dostępu tak długo. Więc już teraz mamy podejście na zasadzie: OK, musimy to zrobić, musimy przeć naprzód, musimy doprowadzić grę do wydania.
Roberts przyznał, że GGG nie jest przyzwyczajone do długoterminowego planowania, a opóźnienie wynika z szeregu nieprzewidzianych okoliczności, takich jak ataki DDoS czy spore poprawki po słabo przyjętej aktualizacji Dawn of the Hunt.
Gdy tylko zaczęliśmy zmieniać kierunek, żeby skupić się na naprawianiu rzeczy, na których naprawdę zależy graczom, i zajmować się tym, co jest dla nich ważne, nagle okazało się, że mamy mniej uwagi i mniej pracy wkładanej w kampanię i tym podobne.
Jednym z elementów, które skutecznie odwracają uwagę zespołu od kampanii, jest endgame PoE 2. Spotkał się on z mieszanym odbiorem graczy, którzy byli zirytowani m.in. koniecznością ciągłego szukania wież na mapie Atlasu, aby zdobyć jak najlepsze nagrody.
Jakiś czas temu wydano aktualizację 0.3.1, która nieco usprawniła system, ale jego pełna przebudowa pojawi się w grudniu, wraz z wersją 0.4.0. Roberts przyznał, że tworząc endgame nigdy nie zakładali, iż będą musieli go tak szybko przeprojektować, a to pochłania sporo czasu.
Nie wziąłem tego pod uwagę. Konieczność nie tylko stworzenia końcowej fazy gry, ale potem także jej przerobienia, nie była częścią naszego pierwotnego planu. Zmienne się zmieniają, ale dzięki temu gra ostatecznie będzie najlepsza, jak to tylko możliwe, ponieważ mieliśmy wiele iteracji opartych na opiniach graczy. A przy tym wciąż możemy stworzyć początkową kampanię, wszystkie klasy i wszystko, co chcieliśmy osiągnąć.
W międzyczasie GGG rozwija także pierwsze Path of Exile, które już za tydzień otrzyma kolejną dużą aktualizację Keepers of the Flame. Obecnie zespół radzi sobie dobrze z pracą nad dwiema grami jednocześnie, ale Roberts przyznaje, że premiera PoE 2 może wymusić zmianę w czteromiesięcznym cyklu wydawniczym.
Więcej:Nowa wersja Elden Ring została opóźniona, bo FromSoftware walczy z bossem zwanym optymalizacją
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- action RPG
- daty premier / opóźnienia (gry)
- Grinding Gear Games
- PoE / Path of Exile (marka)
- hack'n'slash
- PC
- PS5
- XSX