Twórca Path of Exile 2 będzie „bardzo, bardzo zaskoczony”, jeśli gra nie wyjdzie w 2026 roku

Reżyser PoE 2 wierzy, że uda się wydać pełną wersję gry do końca 2026 roku. Tak duże opóźnienie w stosunku do pierwotnych planów wynika z wystąpienia szeregu nieprzewidzianych okoliczności.

Marcin Bukowski

Twórca Path of Exile 2 będzie „bardzo, bardzo zaskoczony”, jeśli gra nie wyjdzie w 2026 roku, źródło grafiki: Grinding Gear Games.
Twórca Path of Exile 2 będzie „bardzo, bardzo zaskoczony”, jeśli gra nie wyjdzie w 2026 roku Źródło: Grinding Gear Games.

Przed premierą Path of Exile 2 studio Grinding Gear Games twierdziło, że wczesny dostęp potrwa około sześć miesięcy. Dość szybko okazało się jednak, że dostarczenie pełnej wersji gry w takim czasie będzie niemożliwe. Drugim celem stało się więc ukończenie PoE 2 w 2025 roku, ale już po zapowiedzi aktualizacji 0.3.0 przyznano, że również i to będzie trudne do zrealizowania.

Kiedy wyjdzie pełna wersja PoE 2?

Obecnie mamy już październik, aktualizacja 0.4.0 zaplanowana jest na grudzień, a w grze wciąż brakuje m.in. dwóch pełnych aktów, pięciu klas postaci i wielu umiejętności. Biorąc to wszystko pod uwagę, nawet koniec 2026 roku zdaje się być wątpliwym terminem, ale współreżyser PoE 2, Mark Roberts, uważa inaczej.

Będę bardzo, bardzo zaskoczony, jeśli gra nie zostanie w pełni wydana w 2026 roku. Nie mógłbym tego powiedzieć z całkowitą pewnością, ponieważ jest zbyt wiele zmiennych. Z pewnością jednak nigdy nie zamierzaliśmy pozostawać w fazie wczesnego dostępu tak długo. Więc już teraz mamy podejście na zasadzie: OK, musimy to zrobić, musimy przeć naprzód, musimy doprowadzić grę do wydania.

Roberts przyznał, że GGG nie jest przyzwyczajone do długoterminowego planowania, a opóźnienie wynika z szeregu nieprzewidzianych okoliczności, takich jak ataki DDoS czy spore poprawki po słabo przyjętej aktualizacji Dawn of the Hunt.

Gdy tylko zaczęliśmy zmieniać kierunek, żeby skupić się na naprawianiu rzeczy, na których naprawdę zależy graczom, i zajmować się tym, co jest dla nich ważne, nagle okazało się, że mamy mniej uwagi i mniej pracy wkładanej w kampanię i tym podobne.

Jednym z elementów, które skutecznie odwracają uwagę zespołu od kampanii, jest endgame PoE 2. Spotkał się on z mieszanym odbiorem graczy, którzy byli zirytowani m.in. koniecznością ciągłego szukania wież na mapie Atlasu, aby zdobyć jak najlepsze nagrody.

Jakiś czas temu wydano aktualizację 0.3.1, która nieco usprawniła system, ale jego pełna przebudowa pojawi się w grudniu, wraz z wersją 0.4.0. Roberts przyznał, że tworząc endgame nigdy nie zakładali, iż będą musieli go tak szybko przeprojektować, a to pochłania sporo czasu.

Nie wziąłem tego pod uwagę. Konieczność nie tylko stworzenia końcowej fazy gry, ale potem także jej przerobienia, nie była częścią naszego pierwotnego planu. Zmienne się zmieniają, ale dzięki temu gra ostatecznie będzie najlepsza, jak to tylko możliwe, ponieważ mieliśmy wiele iteracji opartych na opiniach graczy. A przy tym wciąż możemy stworzyć początkową kampanię, wszystkie klasy i wszystko, co chcieliśmy osiągnąć.

W międzyczasie GGG rozwija także pierwsze Path of Exile, które już za tydzień otrzyma kolejną dużą aktualizację Keepers of the Flame. Obecnie zespół radzi sobie dobrze z pracą nad dwiema grami jednocześnie, ale Roberts przyznaje, że premiera PoE 2 może wymusić zmianę w czteromiesięcznym cyklu wydawniczym.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Path of Exile 2

Path of Exile 2

PC PlayStation Xbox
wczesny dostęp

Data wydania: 6 grudnia 2024 Wczesny dostęp

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

7.7

Gracze

7.4

Steam

8.7

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl