Twórca Diablo 4 podzielił się metodą na równoważenie kontrowersyjnych zmian w balansie: „Dużo lekarstw, mało cukru”

Rod Fergusson wypowiedział się na temat aktualizacji poprawiających balans Diablo 4. Przyznał, że dodaje do nich rzeczy cieszące graczy, aby zrównoważyć niepopularne zmiany.

Marcin Bukowski

Twórca Diablo 4 podzielił się metodą na równoważenie kontrowersyjnych zmian w balansie: „Dużo lekarstw, mało cukru”, źródło grafiki: Blizzard Entertainment.
Twórca Diablo 4 podzielił się metodą na równoważenie kontrowersyjnych zmian w balansie: „Dużo lekarstw, mało cukru” Źródło: Blizzard Entertainment.

Rod Fergusson, deweloper zajmujący się marką Diablo w studiu Blizzard Entertainment, wypowiedział się na temat sposobu równoważenia kontrowersyjnych zmian w balansie czwartego „diabełka”.

Podejście twórców do sprawy osłabiania i wzmacniania buildów w Diablo 4 nieco się zmieniło od momentu wydania gry. Duże znaczenie miała tu aktualizacja 1.1.0, czyli start pierwszego sezonu, kiedy to drastycznie zmniejszono moce postaci.

Blizzard wówczas przyznał się do błędu i zapewnił, że więcej go nie powtórzy. Obecnie nie ma problemu z nieco bardziej „broken” buildami i pozwala graczom się wyszaleć, czego przykładem był zakręcony spirytysta.

Rod Fergusson zawitał na wydarzenie Dice 2025 w Las Vegas, gdzie przyznał, że rozumie sprzeciw graczy przeciwko aktualizacji 1.1.0. Pokazał nawet jeden z wielu memów stworzonych w tamtym okresie przez społeczność, krytykujący działania Blizzarda.

Od tamtego czasu podczas przeglądania zawartości aktualizacji, jego wewnętrznym powiedzeniem stało się: „dużo lekarstw, mało cukru”. Chodzi o to, że łatki poza koniecznymi zmianami, mającymi na celu „wyleczyć” balans Diablo 4, powinny zawierać również drobne wzmocnienia. Ich zadaniem jest ucieszenie graczy i tym samym zniwelowanie ich potencjalnej złości wywołanej przez osłabienia postaci.

Warto przypomnieć, że na tym samym panelu Fergusson przekazał również, iż na drugi dodatek do Diablo 4 przyjdzie nam poczekać nieco dłużej. Niedługo powinniśmy za to otrzymać „roadmapę” gry.

  1. Recenzja gry Diablo 4 Vessel of Hatred – dodatek przynosi sporo nowości, szkoda tylko, że muszą jeszcze dojrzeć
Diablo IV

Diablo IV

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 6 czerwca 2023

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

6.2

Gracze

6.6

Steam

8.8

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

5

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Cztery gry zdominowały galę D.I.C.E. Awards 2025. Wielkiemu zwycięzcy po piętach deptały Helldivers 2, Balatro oraz Indiana Jones

Następny
Cztery gry zdominowały galę D.I.C.E. Awards 2025. Wielkiemu zwycięzcy po piętach deptały Helldivers 2, Balatro oraz Indiana Jones

Ultrarealistyczna strzelanka pierwszoosobowa z przerażająco rzeczywistą grafiką pozostaje w ukryciu, ponieważ twórcy Unrecord boją się naśladowców

Poprzedni
Ultrarealistyczna strzelanka pierwszoosobowa z przerażająco rzeczywistą grafiką pozostaje w ukryciu, ponieważ twórcy Unrecord boją się naśladowców

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl