Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 września 2020, 16:35

Trofea w Cyberpunk 2077 - pierwsza platyna wbita

Łukasz Babiel ze studia CD Projekt RED pochwalił się platynowym trofeum w grze Cyberpunk 2077 na PlayStation 4. Tym samym dowiedzieliśmy się, ile osiągnięć będzie do zdobycia w najnowszej produkcji polskiego studia.

Trofea w Cyberpunk 2077 - pierwsza platyna wbita - ilustracja #1
CD Projekt RED nie zaszalał z liczbą osiągnięć.

Za dwa miesiące w końcu doczekamy się premiery Cyberpunka 2077. Przynajmniej tak zapewniają twórcy, ale po kilkukrotnym opóźnieniu trudno się dziwić, że niektórzy nie do końca wierzą w listopadowy debiut. Najwyraźniej polski deweloper postanowił potwierdzić dotrzymanie terminu w nietypowy sposób. Łukasz Babiel, szef działu jakości CD Projekt RED, pochwalił się na Twitterze zdobyciem wszystkich trofeów Cyberpunka 2077 na PlayStation 4. Tym samym jest pierwszym graczem na świecie, który dodał do swojej kolekcji platynowy puchar tej gry.

Niejako przy okazji dowiedzieliśmy się, ile trofeów i osiągnięć znajdzie się w polskiej produkcji. Jak się okazuje – niewiele. W Cyberpunku 2077 zdobędziemy 45 tego typu wyróżnień. Dla porównania: w podstawowej wersji Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu znalazły się 53 trofea. Tak niewielka ich liczba może dziwić w kontekście rozmachu produkcji, trzech ścieżek życia wpływających na rozgrywkę etc., które – jak można by sądzić – powinny przełożyć się na więcej wyzwań do zaliczenia. Należy jednak zaznaczyć, że żadne z osiągnięć z podstawowej wersji trzeciego Wiedźmina nie było powiązane z dokonaniem różnych wyborów lub uzyskaniem odmiennych zakończeń – wszystkie dało się zdobyć w trakcie pojedynczego przejścia gry. Najwyraźniej twórcy Cyberpunka 2077 nie chcieli rozmieniać się na dobre, aczkolwiek łowcy trofeów mogą poczuć się zawiedzeni.

Cyberpunk 2077 zadebiutuje 19 listopada na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One i Xbox Series X. W planach jest też wydanie na PlayStation 5 po wydaniu tego urządzenia, jak również ulepszone wersje gry na obie platformy dziewiątej generacji.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej