Aktualizacja 4.2.3 do strategii Stellaris nie zdążyła jeszcze ostygnąć, a studio Paradox już testuje betę kolejnej. Twórcy chcą m.in. zwiększyć poziom trudności, osłabiając flotę i gospodarkę graczy.
Od 4 grudnia tego roku gracze Stellaris mogą zaktualizować strategię do wersji 4.2.3. Update zatytułowany Corvus wprowadził znaczące poprawki w balansie rozgrywki, optymalizacji oraz stabilności produkcji. Prawdziwa rewolucja może jednak być dopiero przed nami. Wraz z nadchodzą aktualizacją nazwaną Cetus produkcja stanie się jeszcze trudniejsza. Twórcy planują osłabić floty użytkowników, jednocześnie pozostawiając siłę wielu zagrożeń bez zmian.
Strategia w wersji 4.3 prawdopodobnie zostanie udostępniona w pierwszym kwartale 2026 roku, wcześniej jednak gruntownie przetestują ją osoby korzystające z bety. Jak zdradził Stephen „Eladrin” Muray (reżyser Stellaris), kolejne zmiany będą wprowadzane mniej więcej co 2 tygodnie (z wyjątkiem grudnia tego roku), a pierwsza implementacja koncentruje się na zmianach w ekonomii oraz projektach statków. Przyniosła ona poprawę wydajności gry o ok. 7%.
Celem twórców jest osłabienie gospodarki oraz floty graczy, przez co wzrósł poziom trudności wielu wyzwań. Jednym z potężniejszych zagrożeń w becie stały się lewiatany, których dotychczasowa siła zostanie utrzymana. Może to zaskoczyć wiele osób, od dawna łatwo radzących sobie z podobnymi przeszkodami. Poprawki wpłyną na niemal każdy aspekt ekonomii (jej poziom będzie niższy niż w wersjach od 4.0 do 4.2), w tym na modyfikatory wielkości imperium, bezrobocie, podstawowe koszty technologii i wiele więcej.
Długoterminowe plany obejmują m.in. poprawę raportowania wydajności gry, ponowne wdrożenie mechaniki niewolnictwa przy pomocy prostszego systemu czy optymalizacje modyfikatorów dla grup populacji, statków, flot, armii i szpiegostwa. Ostatnia z wymienionych zmian może tymczasowo zwiększyć problemy w trybie wieloosobowym bety.
Stellaris jest strategią czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w kosmosie. Produkcja zadebiutowała 9 maja 2016 roku na pecetach, by następnie trafić na konsole ósmej (2019) oraz dziewiątej generacji (2025).
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Krzysztof Kałuziński
W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.