Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 9 marca 2016, 12:40

autor: Piotr Doroń

The Greedy Cave - roguelike z grafiką rodem z Don't Starve dostępny na Androidzie

Na smartfonach i tabletach z systemem Android zadebiutowała gra The Greedy Cave - dwuwymiarowy roguelike, inspirowany klasykami gatunku oraz survivalowym Don't Starve.

Studio Avalon Games przygotowało nie lada gratkę dla wszystkich fanów gatunku roguelike. Na platformie Google Play zadebiutował bowiem dobrze prezentujący się rogalik The Greedy Cave (premiera w App Store odbyła się 31 stycznia). Na urządzeniach z systemem Android produkcja została wydana w modelu darmowym z opcjonalnymi mikropłatnościami, natomiast użytkownicy iPhone’ów i iPadów muszą wysupłać z portfeli nieco ponad 4 złote.

W The Greedy Cave gracz wciela się w śmiałka, przybywającego do królestwa Iblis z zamiarem eksploracji legendarnego kompleksu lochów i jaskiń. Wieść gminna niesie, że niekończące się korytarze pełne są bezcennych skarbów. Problem w tym, że za każdym rogiem może czaić się bestia lub gotowy na wszystko szabrownik. Jakby tego było mało, kompleks otacza tajemnicza, magiczna aura. Plotka głosi, że głęboko pod ziemią znajdują się portale do alternatywnych wymiarów...

Produkcja jest typowym przedstawicielem gatunku roguelike. Zabawa sprowadza się zatem do eksploracji proceduralnie generowanych lochów, toczenia bitew z setkami przeciwników, w tym potężnymi bossami, i zaliczania rozmaitych questów. Rozgrywkę napędza system rozwoju postaci – w miarę odnoszenia kolejnych sukcesów otrzymujemy dostęp do lepszego ekwipunku, uczymy się nowych zdolności i rośniemy w siłę. Równie dobrą zachętą do czynienia postępów są także tajemnice, jakie skrywają w sobie lochy.

Elementem wyróżniającym The Greedy Cave jest dwuwymiarowa warstwa wizualna, której styl zainspirowany – choć jest to zbyt delikatne słowo – został survivalowym Don't Starve. Papierowy świat, charakteryzujący się mocno stonowaną kolorystyką prezentuje się bardzo klimatycznie, w czym duża zasługa rozmaitych, filmowych filtrów. Wielką zaletą gry są projekty postaci, szczególnie wrogów, jakich spotykamy podczas zwiedzania lochów i jaskiń.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej