Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 stycznia 2016, 13:20

autor: Draug

The Elder Scrolls Online – dwa dodatki i inne plany na I połowę 2016 roku

Studio ZeniMax Online podzieliło się planami co do rozwoju MMORPG The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited w najbliższych miesiącach. Do połowy 2016 roku otrzymamy dwa spore dodatki – Thieves Guild i Dark Brotherhood – a także doświadczymy szeregu zmian w różnych aspektach rozgrywki.

Wybrane nowości w The Elder Scrolls Online w kolejnych miesiącach:
  • Dodatek Thieves Guild w I kwartale 2016 roku
  • Dodatek Dark Brotherhood w II kwartale 2016 roku
  • System Looking for Group 2.0
  • Rozwój postaci przez System Czempiona zamiast rang weterana powyżej poziomu 50.
  • Rozszerzanie zastosowania skalowania poziomów graczy
  • Housing

Wczoraj donosiliśmy o planach rozwoju Guild Wars 2 w nadchodzących miesiącach, dziś kolej na The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited. Studio ZeniMax Online ujawniło swoje zamiary względem rozwijania owego MMORPG w popularnym uniwersum z sandboksów Bethesdy w zakresie do połowy 2016 roku. Planowane są przede wszystkim kolejne dwa dodatki – Thieves Guild w pierwszym i Dark Brotherhood w drugim kwartale (oba zostały wstępnie zapowiedziane już pół roku temu). Szczegółowa zawartość tych DLC nie jest jeszcze znana – nie licząc faktu, że wprowadzą tytułowe organizacje, dobrze znane każdemu miłośnikowi serii The Elder Scrolls, oraz nowe linie fabularne i niesprecyzowane bliżej innowacje w rozgrywce. Zdradzono też, że akcja Dark Brotherhood będzie toczyła się w zachodniej części Cyrodiil (na Złotym Wybrzeżu, wokół miast Anvil i Kvatch). Nie podano dokładnego terminu premiery rozszerzeń, ale DLC z Gildią Złodziei ma trafić na serwery testowe z początkiem lutego.

Wygląda na to, że The Elder Scrolls Online nie umrze tak szybko, jak niektórzy wieszczyli. - The Elder Scrolls Online – dwa dodatki i inne plany na I połowę 2016 roku - wiadomość - 2016-01-14
Wygląda na to, że The Elder Scrolls Online nie umrze tak szybko, jak niektórzy wieszczyli.

Co poza tym? Debiutowi pierwszego dodatku ma towarzyszyć aktualizacja, która wprowadzi m.in. mnóstwo usprawnień systemu dobierania graczy w drużyny (Looking for Group 2.0) i wsparcie dla klientów 64-bitowych. Natomiast w uaktualnieniu do drugiego DLC mają zostać wprowadzone zmiany w rozwoju postaci po osiągnięciu maksymalnego poziomu (50). Rangi weterana zostaną zastąpione systemem czempiona (Champion system), w ramach którego bohaterowie będą nadal zdobywać punkty doświadczenia i ulepszać swoje umiejętności za punkty czempiona.

Ponadto deweloper zamierza dalej rozwijać system skalowania poziomów wprowadzony we wcześniejszych dodatkach – Imperial City i Orsinium – by w każdej strefie mogli bawić się razem gracze na różnych poziomach rozwoju. Trwają też prace m.in. nad problemami z responsywnością serwerów w strefach PvP, domami („housingiem”), funkcją Looking for Guild, ułatwieniami w zarządzaniu gildiami oraz sklepikami pozwalającymi zmieniać bohaterom płeć, wygląd, imiona etc. No i opracowywane są już kolejne rozszerzenia, ale na ich ujawnienie przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać.

Warto jeszcze zwrócić uwagę na sukcesy gry, o których twórcy wspominają mimochodem. W tekście znalazła się wzmianka o „milionach graczy”, którzy dołączyli do zabawy w samym roku 2015, wspomniano też o „bardzo silnej populacji” oraz „jasnej, obiecującej przyszłości”. Wygląda więc na to, że The Elder Scrolls Online po rezygnacji z obowiązkowego abonamentu i przejściu na model buy-to-play złapało wiatr w żagle (choć cieniem na tych przypuszczeniach kładą się niedawne doniesienia o masowych zwolnieniach w europejskim oddziale ZeniMax Online).